Wij gaan vrijdag met Transavia naar faro vliegen onze kleine meid is dan 6.5 maanden en in de meeste buggy's past ze nog niet tenger meisje.. Nu wilde ik mijn kinderwagen mee van ong. 10-11 kilo en daar moet een Reistas omheen deze weegt ongeveer 6-7 kilo gaat dit van je ruimbagage gewicht af? Aangezien er staat max 10 kilo voor kinderwagen? Of is dit geen probleem? Want anders scheelt t al gauw een kleine 10 kilo extra
Wij zijn nu op vakantie en gevlogen met Transavia vanaf Rotterdam. Viel mij op dat ze vrij streng zijn geworden met de kilo's van bagage. Degene achter de balie vertelde dat ze met een nieuw systeem werkte. Eerst moesten alle koffers en de buggy gewogen worden, zodat alle kilo's bij elkaar opgeteld werden voordat de bagage doorging. Bij ons scheelde het op 6 personen 2 kilo te veel, dat was gelukkig geen probleem. Maar die 7 kilo te veel zal in dat geval wel een probleemgaan opleveren ben ik bang (als je de overige beschikbare kilo's gewoon gebruikt dan). Wat je wel kan doen is via de transavia site alvast bagagekilo's bijboeken, dat is dan met korting (dus goedkoper dan als je daar moet betalen). Volgens mij betaalde je per 5 kilo extra 7 euro (enkele vlucht). Zou dus voor de zekerheid dat gewoon doen, voorkomt een hoop gedoe bij het inchecken.
Hst staat toch gewoon duidelijk op de site van Transavia? Je mag 1 kinderwagen van max 10 kg als ruimbagage meenemen. Elke kg extra gaat van je eigen bagagevrijstelling af. De PramPack weegt 4 kg.
Wel ervaring mee, is echter al 4 jaar geleden dat we met transavia vlogen. Onze dochter was toen 7 maanden en toch besloten om de nuna pepp buggy mee te nemen. Deze kan helemaal plat. Voor extra stevigheid hebben een katoenen stoelverkleiner erin gelegd, en bij het zwembad een lekker dik strandlaken.mging prima! 1 keer hebben we de Joolz meegenomen, maar buiten dat het een lomp en groot ding is, ook echt niet nodig. Een goede buggy slaapt net zo lekker Voor de Joolz hoefden we trouwens niet bij te betalen, vlucht was met air berlin. Maar deze maatschappij is dan ook een stuk kindvriendelijker
Hoogstwaarschijnlijk wordt het samen gewogen met jullie ruimbagage en de 10kg die je gratis krijgt voor de kinderwagen eraf getrokken. Heb je dan meer dan waar je voor hebt betaald, moet je bijbetalen. Kun je niet gewoon 10kg bijboeken als je nu al weet dat je overbeladen vertrekt? Dat is mogelijk goedkoper dan ter plekke bijbetalen.
Dankjullie wel! Ze zijn dus erg streng nou wij gaan kijken of ze al in een buggy past (hopelijk past ze erin)want we betalen al 110 euro aan koffers ofzo dat is daar ook duurder geworden!en we weten pas donderdag avond wat onze koffers wegen ook moeten we der voeding enzo meenemen ivm koemelkallergie dus ze zullen wel aan t gewicht zitten
Geen buggy is geschikt vanaf geboorte Maar met 6,5 maand kun je idd aan buggy wagen Wij hebben chicco liteway 2 kan helemaal plat, 5 standen goede grote kap die ook verstelbaar is en achter de kap kan stof weggeritst worden om lekker door te luchten.
Kan je niet zo'n babynestje gebruiken in je buggy daar kan je kindje misschien makkelijker in slapen en die zijn zo zwaar niet. Zoiets bedoel ik X-Adventure Twinco Babynestje Black | Baby & Tiener
Wij hebben vorig jaar met wagen en tas eromheen gevlogen bij transavia Ze bereken het totale gewicht, dus je eigen koffers wat je geboekt hebt + de tien kilo voor de wagen. Dus als je bij je eigen koffers bv 2 x 20 kilo geboekt hebt en maar voor 30 kilo vult , heb je nog tien kilo extra wat je voorbij de wagen kan gebruiken naast de 10 kilo wat mag En anders wordt het idd bijbetalen, maar zal dat van te voren al wijzigen