Op welke leeftijd ben jij begonnen met zindelijkheidstraining en waarom?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door evelien297, 11 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Op welke leeftijd ben je begonnen met zindelijkheidstraining?

1. < 1 jaar

2. 1 - 1,5 jaar

3. 1,5 - 2 jaar

4. 2 - 2,5 jaar

5. > 2,5 jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Zoals de titel al zegt:

Wanneer ben jij met zindelijkheidstraining begonnen en waarom?

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ligt het aan mij dat ik verbaasd ben dat er hier topics over zijn in het baby gedeelte?!:$:(

Ik snap het niet dat er moeders zijn die hun kind op deze leeftijd al zindelijk willen hebben.... Maar ontopic, mijn dochter was 3 toen ze plaszindelijk was en doet sinds eergisteren ook de grote boodschap op het potje.. Wij zijn niet bezig geweest met trainingen maar we hebben afgewacht totdat zij er zelf aan toe was. Uit ervaring weet ik dat trainen wanneer ze er nog niet zelf klaar voor zijn totaal geen zin heeft

3. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Begonnen in de zomer toen was ze 1.5 met 20md was ze in de blote billen zindelijk en ging zelf naar de pot wandelen. Duurde daarna wel even voor het met broek en onderbroek ook lukte toen was ze 25md.

Plaszindelijk bedoel ik. Maar met slaapjes nu nog wel luier ze is nu bijna 28md. Poepen doet ze niet op de pot. Komt naar mij toe vraagt luier poept en na 5 min kan de luier weer uit. Grapjas

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Mee eens inderdaad...:)

5. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Ik vind dat mensen tegenwoordig wel heel lang wachten. Het is nu meer regel dan uitzondering dat een kind van 4 misschien net pas zindelijk is. Terwijl ze vanaf (zeker) 18 maanden al controle kunnen hebben over het plassen en poepen.

Ik zou het zelf gewoon fijn vinden als mijn kind rond een jaar of 2 zindelijk is. Ik dwing hem nergens toe, maar begeleiden naar zindelijkheid wel! En dat vinden ze vaak nog leuk ook.

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Dan heb je het topic vroeg zindelijk nog niet gezien hier :D

Wij zijn er ook nog niet mee bezig. Ofja, dl is er niet mee bezig. Als het straks mooi weer is ben ik wel van plan om haar in dr blote billen rond te laten lopen thuis en kijken wat er gebeurt, Dan is ze 2 jaar.

7. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Mooie leeftijd Jacky! En mooie tijd om ermee te beginnen. Wij zijn nu bezig met de introductie, het echte werk beginnen we ook in de zomer mee. Lekker buiten in de blote billen :D

8. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Hier precies hetzelfde. Dat vind ik echt vroeg genoeg.

9. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik heb helemaal niet aan training gedaan. Ben er van overtuigd dat het pas lukt als je kind eraan toe is (of dit nu op jonge of oudere leeftijd is).

Hier was dochterlief met ruim 2 jr plaszindelijk en met 3 poepzindelijk. 's Nachts heeft ze wel een luier om.

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn dochter zei een maand na haar tweede verjaardag dat ze geen luier meer om wilde. Prima en ze was direct zindelijk!!

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Met 18 maanden voelen ze alles?! Nou poepen wel, maar plassen echt niet. Mijn zoontje wordt eind mei 3 en begint nu pas te zeggen als hij plast. We oefenen nu af en toe met luier uit, maar op het potje of de wc vindt hij nog niets. Kan hem daar niet in dwingen.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier het kind het laten aangeven. Potje stond altijd wel klaar en ze heus wel eens aangemoedigd en uitgelegd hoe en wat, maar verder niets. Meestal komt het vanzelf wel op tijd.

Eva was vlak voor ze 3 jaar was zindelijk (poep en plas) en een paar maanden later ook 's nachts. Lisa was met 2.5 jaar zindelijk (ook poep en plas meteen) en ruim een half jaar laten 's nachts. Was wel apart, met luier om bleef ze droog, zonder luier plaste ze in bed... dus af en toe geprobeerd luier uit te laten 's nachts en met 3 jaar ging dat uiteindelijk wel goed. Ze waren dus allebei met 3 jaar en een paar maanden 's nachts zindelijk en Lisa overdag een half jaartje eerder zindelijk dan Eva.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou hier ook niet hoor. Potje stond gewoon buiten en terwijl ze in hun blote billen buiten speelden liep de plas gewoon langs hun benen naar beneden en bleven ze verschrikt staan, naar beneden kijkend wat dat nou weer was!

14. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Geen idee nog hoe we dit in de toekomst gaan aanvliegen. Ik was (volgens mijn ouders dan) bezig met zindelijk worden vanaf 1 jaar. Ik ging dan op mijn hurken zitten als ik moest plassen. Ze hebben toen vrij snel het potje erbij gepakt. Maar goed, dat was de tijd van de katoenen luiers en dat zat niet heel comfi lijkt me haha. Dus die natte prikkende lappen tussen je benen, daar wilde je wel snel vanaf :D

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    In België gaan kinderen op 2,5 jaar naar school, en de meesten zijn dan al een tijdje zindelijk. In Nederland wordt er naar mijn gevoel echt heel laat mee begonnen... Natuurlijk moet je ze niet dwingen, maar 'wachten tot ze er zelf klaar voor zijn' is soms gewoon signalen missen, denk ik.

16. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Oudste dochter is 21 maanden en nog totaal niet bezig met zindelijk willen worden. We beginnen er aan als ze zelf aangeeft dat ze moet plassen/als ze geen luier meer aan wil. Natuurlijk als ze bijna 4 is wordt het wel tijd maar ik ga haar niet dwingen. Tegenwoordig al die kinderen van 1,5 die al zindelijk moeten zijn van hun ouders...

17. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Helemaal mee eens!

18. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind ook dat in NL erg laat begonnen wordt. Mijn zoon was zindelijk toen hij ongeveer 2,5 was. In 1 x luier afgelaten en het was even een weekje doorzetten maar toen was het klaar.
    Ik zou echt niet blij worden van een grote peuter/(bijna) kleuter die nog niet zindelijk is.

19. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Sterk van je Chiggy, zo zou ik het ook willen aanpakken. Denk dat deze zomer heel veel goed gaat doen hier. Is dan (pas) 1,5 jaar maar als het dan niet lukt is het in ieder geval een goed begin!

20. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Hier geen training, maar dochter begint zelf aan te geven 'poepen, poepen'. Alleen wil ze echt niet op de wc nog, dus daar dwingen we niet in. Plas heeft ze volgens mij nog niet door, inderdaad in de zomer in de blote billen met een potje in de buurt ;)

Deel Deze Pagina