Vliegveld Düsseldorf

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Elsje54, 3 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Hoi hoi

Wij vliegen half augustus via dusseldorf. Doen we al jaren, na al het gedoe op Schiphol nu heel blij. Maar nu schijnt het op Düsseldorf vrijwel net zo erg te zijn. Iemand al ervaringen?

2. Butchke

Butchke Niet meer actief

Wij zelf niet, maar wel 2 bevriende stellen. 1 stel is tijdens de meivakantie gevlogen en 1 stel vorige week.
    Vooral voor de desks van eurowings en condor (beide lange rijen van circa 3 uur). Security viel mee.

3. momim

momim Actief lid

21 feb 2019
    343
    213
    43
    Hier recent via Düsseldorf gevlogen, vooral lange rijen bij de incheckbalie omdat deze pas laat open gingen, vrijwel geen wachttijd bij security. Op de terugweg zagen we wel stapels bagage naast de bagagebanden staan, a la Schiphol, maar gelukkig was onze bagage er gewoon.

4. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Collega is van het weekend via dus gevlogen
    Ze waren er 5 uur van te voren en konden 3 uur van te voren inchecken
    Security was maar kort

veel bagage problemen dat weer wel
    Hun vlucht was last minute gecancelled en samengevoegd bij een andere, maar koffers stonden bij gecancelde vlucht. Koffers zijn nagevlogen en binnen 24 uur hadden ze de koffers. Was netjes geregeld zei collega
    Ook compensatie gekregen

5. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Ok wij vliegen wel met eurowings dus ben benieuwd, hoop zo dat het tegen die tijd echt minder is.

Butchke vindt dit leuk.
  6. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    De zomervakantie is al begonnen in Noordrijn Westfalen

Week 26tm32

Wij vliegen 28 juli vanaf Düsseldorf
    Ik ga er vanuit dat het dan wel mee valt ..
    Checken in online en hoeven dan alleen nog de koffers te droppen

Je hebt nog wel een medisch mondkapje nodig!!

7. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Wij vliegen met Corendon en onze vlucht is gewijzigd..ook ander vlucht nummer

We vlogen om 12:30 bewust voor gekozen..
    Nu dus om 06:30 .. zoooo niet blij mee..

We hadden stoelen gereserveerd..
    Maar niemand die ons kan vertellen wat er met onze gereserveerde stoelen gebeurd..
    Dat dat ook zo is bij de nieuwe vlucht..of deze weer opnieuw moeten reserveren
    Of dat we geld terug gaan krijgen??

Worden van kastje naar de muur gestuurd..
    Nederland kan ons niet helpen want we vliegen vanaf Duitsland.
    Reis bureau niet
    En corendon airlines stuurt ons weer naar corendon dutch

8. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    442
    63
    Vrouw
    Ik dacht dat je binnen Europa geen mondkapje meer op hoeft in het vliegtuig? Waar kan ik de regels vinden?

9. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    442
    63
    Vrouw
    Dat is inderdaad balen!!! Wij hebben ook voor een middagvlucht gekozen (met Condor) en bericht gekregen dat we een half uurtje later vliegen. Ik hoop dat het daarbij blijft!

10. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    442
    63
    Vrouw
    Ik las het nu op de site van Condor inderdaad!

wishfulthinking vindt dit leuk.
  11. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Ohh meen je, Ik was zo blij dat we ook via dusseldorf vlogen...

Weet iemand waar ik de lopende corona regels kan vinden?
    Ik ben zo slecht in Duits en de informatie online is zo weinig

12. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hier is alle info te vinden in het
    Hier is alle info te vinden, officiële website van Düsseldorf AirPort. Gewoon in het Engels, via de taalinstelling vd website.
    https://www.dus.com/en/inform

13. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113

(Inmiddels iets gevonden :thumup: thnx!)

14. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    442
    63
    Vrouw
    Hoi! Zijn er nog mensen onlangs gevlogen vanaf Düsseldorf? Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
    Wij vliegen 29 juli met Condor, naast dat ik de drukte op het vliegveld erg spannend vind, zie ik op tegen het vliegen met een medisch mondmasker. Vriend kan al niet tegen mondkapjes (hij kan niet door zijn neus ademen en die mondkapjes geven hem een wat paniekerig gevoel), en de medische mondmaskers schijnen vele malen erger te zijn….. moet je ze op het vliegveld zelf al dragen? En kun je nog wat smokkelen door te eten te drinken? In juli hoeven we niet zo ver (Zuid Spanje), maar in oktober gaan we ook vanaf Düsseldorf naar Turkije. Nooit stilgestaan bij die mondkapjes.

15. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    442
    63
    Vrouw
    Niemand recente ervaringen met Düsseldorf?

16. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Op de luchthaven zelf waren ze zeer recent niet verplicht. Maar bij de gate opeens wel. Het is afhankelijk van de maatschappij. Sommige rijen verscheen het opeens op de borden. Andere niet. Vooraf niets aangekondigd op de website ofzo. En mensen die ze niet hadden mochten niet aan boord. Tijdens de vlucht ook streng (mensen werden aangesproken als ze niet of niet goed opzaten). Eten en drinken mocht wel trouwens.

Je moet ze dus gewoon meenemen.

Even een ander punt. Ik lees dat Düsseldorf intussen net zo'n chaos is als Schiphol. Ook in de Duitse media te zien. Kies echt voor vliegen met handbagage want het risico op het missen van je vlucht of bagage die niet aankomt is helaas zeer aanwezig.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    442
    63
    Vrouw
    Oei, dat klinkt wel heftig! Ik heb juist koffers bijgeboekt, we gaan twee weken en willen wel een badlaken en wat boeken meenemen. En niet maar twee setjes kleding. Dus alleen handbagage vind ik niet zo’n fijn idee. Zeker niet omdat ze ook nog wel eens kleine koffertjes eruit pikken die alsnog in het bagageruim moeten daarna.

Wat is wijsheid? Vier uur vantevoren er zijn? We vliegen ‘s middags, dus dat kan dan wel.

18. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Ik zou een e reader meenemen en xl reis badlakens van bijvoorbeeld decathlon. Als jullie een handbagagekoffer vullen met spullen van beiden kom je in ieder geval niet in de problemen als de andere koffer niet komt. Maar die lange rijen los je er niet mee op.

Wij gaan trouwens bij de gate altijd vooraan staan zodat we op tijd in het vliegtuig zitten en onze koffers een plek hebben. De ruimbagage is bijna altijd de laatste instappers (dan zijn de bakken vol). En natuurlijk geen massale koffer.

4 uur zou ik zeker aanhouden. Maar informeer hoe laat de balie open gaat. Anders maakt al die tijd niets uit en sta je voor een gesloten desk...

19. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    442
    63
    Vrouw
    Ik ben er nog steeds niet zo happy mee met alleen handbagage. Ik las nu dat je bij Condor ook ‘s avonds je koffers kunt droppen tussen 18.00-20.00 uur. Dat is wel een optie en dan in een hotel slapen in de buurt de nacht voor we vertrekken. Dan kunnen we meteen door naar de douane.

GossipGirlxoxo en Amberxx vinden dit leuk.
  20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik zou zelf niet verbaasd zijn. Duitsland is al die tijd superstreng met hun beleid. En oktober is nog zo ver weg.

Ik zou wel echt nog een handbagagetas meenemen met voor beide wat kleren en de noodzakelijke spullen. Dan heb je nog iets als het toch niet goed gaat.

Deel Deze Pagina