Goedemorgen lieve mama's. Zoals we weten word het vandaag weer een warme dag... Heeft er iemand leuke tips voor me om te gaan doen met mijn dochter van 8,5 maand? Misschien een beetje mutserig maar ik vind het zonnetje wel een beetje eng met zo'n kleintje.
Ik zou gaan zwemmen (in een binnenbad). Of anders 's ochtends buiten iets doen, dan valt het vaak best nog mee met de warmte.
Denk leukste voor haar lekker klein badje in tuin als je die hebt en spetteren maar In hete auto maxi cosi worden ze nie blij van
Ik blijf juist dichtbij huis met dit warme weer. Badje in de tuin, beetje schommelen als schaduw de schommel heeft bereikt. Lekker in de tuin eten. Lekker simpel en verkoeling bij de hand.
Ik zeg ook : grote parasol in de tuin, en een badje eronder! In de auto is niet fijn voor die kleintjes.
Je moet een airco altijd vrij lang aan hebben voor het koel is in de hele auto. Voorin voel je het direct maar achterin niet en dan zitten de kleintje ook nog vastgesnoerd in de riemen. Erg warm. Ik zet vanmiddag een badje buiten en kan hij in spelen.
Nou ik blijf ook liever thuis met zulk warm weer. Ik heb airco in de auto, maar als hij een poos in de zon heeft gestaan begin je toch in een oven. Dat vind ik niet echt fijn. Ik zet lekker het zwembadje neer. Misschien fiets ik vanmiddag nog even naar het strandje hier vlakbij. Voor een baby hoef je niet op stap te gaan. Je doet het echt voor jezelf.
Tuurlijk doe ik het voor mijzelf. Maar m'n baby heeft t net zo leuk op een strandje (wat ik leuker vind) als in een zwembadje in de tuin.
Wij blijven ook lekker thuis, we hebben een klein zwembadje voor de oudste en de jongste gaat even lekker in het babybadje. En ik probeer ze zoveel mogelijk in de schaduw te houden.
In de ochtend doen wij wat met de oudere kinderen. Speeltuintje, zwemmen, naar een meertje of iets. In de middag zet ik het zwembadje op in de schaduw. Dan ga ik mijn kinderen geen groot plezier doen om in de auto te rijden, ondanks een airco. Eenmaal goed koel, kunnen wij de warmte weer in.
We zijn inderdaad lekker thuis gebleven en badje in de tuin gezet, ze vond het heerlijk!! Wij natuurlijk ook om der zo te zien genieten!! Bedankt voor de tips dames!
Hier gaan we eigenlijk altijd op stap met dit mooie weer. Wij hebben geen tuin, dus thuisblijven vind ik niet echt een optie. Afgelopen dagen zijn we naar de dierentuin gegaan, kinderboerderij, gepicknickt in het park, wandeling gemaakt en een ijsje gegeten etc. Vond mijn dochter allemaal leuk!