Waddeneiland zonder auto

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door ikkie97, 27 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Het lijkt me wel lekker om nog even 1-2 nachtjes naar een van de waddeneilanden te gaan. Texel hebben we al een paar keer gezien, dus ik zou een van de andere eilanden wel eens willen zien. Overtocht met de auto is wel duur vind ik, maar hoe doe je dat dan? Met alle bagage op je gehuurde fiets? En onze jongste kan wel fietsen maar echt nog geen hele einden. Ervaringen?

2. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik kan alleen spreken voor Vlieland, maar daar heb je bij aankomst bagagevervoer die jouw spullen naar je accommodatie brengt :) Als je echt grote stukken wil fietsen zou ik een bakfiets huren, of toch een fietsstoeltje. Het ligt ook een beetje aan het eiland, maar Vlieland bijvoorbeeld is echt heel klein dus als je ergens wil eten oid is dat echt niet ver.

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Volgens mij heeft elk eiland wel bagagevervoer (of via de fietsverhuurder of via de accomodatie die je huurt).
    Voor 1 of 2 nachten heb je natuurlijk niet veel nodig.
    Wij hadden vorig jaar voor oudste een kindertandem, fietsen ze wel zelf, maar samen met een ouder. En als het kind even niet mee trapt, is dat als ouder ook prima te doen. De jongste was daar nog net iets te klein voor. Maar vanaf 5 jaar lukt dat wel. Of anders inderdaad een bakfiets.
    En op de eilanden kun je alles natuurlijk prima op de fiets doen.
    Veel plezier!

4. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.094
    1.588
    113
    Als je naar Vlieland gaat, dan staan er bij de haven bij aankomst busjes klaar die bagage naar de verschillende vakantiecomplexen brengen (kan gratis of tegen kleine vergoeding afhankelijk van het vakantiecomplex).

5. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.849
    4.103
    113
    Op Schiermonnikoog staan ook busjes klaar voor vervoer naar hotel. En fietsen kun je vanaf daar (vantevoren reserveren) huren. Alles is daar op fietsafstand.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Op Ameland brengen ze je spullen, als je fietsen huurt bij de haven, Gratis naar je accommodatie.
    Er rijdt trouwens ook een gewone lijnbus.

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Kwestie van zo bescheiden mogelijk inpakken. Als ik twee weken ga kamperen op de Waddeneilanden neem ik altijd mijn eigen spullen mee (tent etc) en ik heb nog nooit de auto meegenomen de boot op.

Maar hoeveel heb je nodig voor 1 a 2 nachtjes? En idd bagageservice!! ;)

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Wij namen gewoon 2 trekkingrugzakken mee en vervoerden t zelf op de fiets :p voor 2 week.

Voor 1 a 2 nachten kun je t zelf makkelijk versjouwen. Of bagageservice

Deel Deze Pagina