Uitjes samen of ook apart

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 19 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.500
    2.950
    113
    Wij vinden 1 op 1 tijd met een van de kinderen ook heel belangrijk. Nu zijn ze nog heel jong, maar ik ben wel van plan om als ze wat ouder zijn bijvoorbeeld de laatste zondag van de maand is het "kind" haar/zijn dag.

2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hier ben ik het gedeeltelijk wel mee eens hoor! Belangrijk dat ze leren soms ook iets te doen dat de ander leuker vindt; en gewoon aanpassen aan het hele gezin. Super belangrijk! Maar het één sluit het ander mijns inziens dus niet uit.
    Dat niet iedereen de tijd, economie of oppas heeft snap ik ook.
    Maar voor mij kan 1:1 of 2:1 tijd ook gewoon thuis zijn. Het hoeft niet altijd een uitje te betekenen.
    Dat ééntje met het koken/bakken helpt terwijl de rest gewoon lekker zelf (buiten) speelt. Dat soort momentjes vind ik wel heel belangrijk.

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.388
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Doen we heel bewust. Dochter iets vaker apart dan zoon maar zoon sport dan ook weer veel meer dus heeft gewoon minder tijd en minder behoefte hieraan.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.043
    4.063
    113
    1 op 1 wel maar 2 op 1 naar een pretpark ofzo? Nee dat zou niet goed voelen. En ik weet zeker voor onze kinderen ook niet. Er mist dan toch een? We zijn een gezin met zijn vieren dan gaan we niet een bewust buitensluiten. Want zo zou het voor mij voelen. Komt misschien ook omdat onze kinderen maar 2 jaar in leeftijd verschillen en erg hecht zijn. Kan me voorstellen dat het anders is als er veel leeftijdsverschil is en de oudste wordt op een uitje beperkt door een baby bijvoorbeeld.

cowgirl80, suus1983 en MSL12 vinden dit leuk.
  5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Wij doen heel vaak iets 1 op 1, super leuk. 2 op 1 komt minder voor, want als de een bv naar oma gaat, wil de ander ook :D Dan is het meer 1 op 1 voor ons als ouders ;) Ook leuk :D
    2 op 1 vinden we als het voorkomt ook heel leuk, maar het echt zo plannen doen we eigenlijk niet - het gebeurt bv wanneer de een een kinderfeestje heeft. 1 op 1 regelen we heel vaak, en dan ga ik bv iets met de oudste doen en man iets met de jongste op dezelfde dag. Zo ben ik een weekendje weg geweest met de oudste; hotel, shoppen, theater. Heel leuk! En de jongste bleef thuis met papa, zij gingen lekker fietsen, naar een binnenspeeltuin en pannenkoeken eten ofzo.

MSL12 vindt dit leuk.
  6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier komt het heel erg weinig voor. Ik heb er op dit moment geen tijd voor. Hoewel de jongste laatst ziek was en ik van mijn werkgever thuis moest blijven hebben we wel even 1 op 1 tijd gehad weet niet echt of dat telt.

7. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Mijn kinderen schelen 15 maanden maar ik vind het juist fijn om af en toe tijd met 1 van hen apart te hebben. Ze groeien samen op ja, precies daarom dus. Tijd alleen met ze is er weinig geweest omdat ze zo dicht op elkaar kwamen en altijd samen thuis zijn. Ik kijk er ook echt naar uit om straks tijd met de jongste te hebben als de oudste op school zit.

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.070
    1.304
    113
    Nederland
    Onze 2e komt in juli en onze 1ste is dan 7,5 jaar en heeft dus al die tijd ons voor zich zelf gehad. Wij vinden quality time erg belangrijk. Nu ondernemen we ook vaak al 1 op 1 dingen en straks als de baby er is dan zullen we dat zeker blijven doen, zelfs de eerste periode nog vaker.

Er is ook niets mis mee om eens 2 op 1 dingen te doen met het kind. Grote dingen zoals een pretpark ofzo vind ik wel dingen voor het gezin, maar een biosje ofzo kan prima zeker al het andere kind daar nog te jong voor is.

Wij willen volgend jaar naar Disney en dan zal de jongste 1,5 jaar zijn en er nog niet echt iets van mee krijgen. Mijn schoonmoeder bood al aan om dan op te passen zodat we met zn 3en konden gaan, maar dat willen we niet. Dat vind ik wel dingen voor het gezin.

MSL12 vindt dit leuk.
  9. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Draai het eens om. Wat heeft een baby aan een pretpark? Voor de oudste is het toch juist leuk om dit samen met papa EN mama te doen.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.043
    4.063
    113
    Maar dan heb je het over 1 op 1 aandacht. Ik vind het ook fijn dat mijn jongste op vrijdags nog vrij is en we dan een dagje samen hebben terwijl de oudste op school zit. En ik doe ook dingen met ze apart. Maar met twee ouders maar met 1 kind uit gezin iets gaan doen? Nee dat zou voor ons raar voelen. Ik snap best dat er situaties zijn waarin je dat wel zou doen maar in onze situatie niet.

11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.750
    8.473
    113
    Vrouw
    Ik vind niet dat je altijd alles met het hele gezin zou moeten doen. Dan beperk je de mogelijkheden voor uitstapjes. En in het geval van een baby zal die er toch weinig van mee krijgen.

Wij doen veel aparte uitstapjes, maar dan wel in balans als dat kan. Ga ik met de 1 naar de dierentuin dan ga ik of vader even later met de ander naar de dierentuin. Het is alleen niet helemaal mogelijk om het recht te trekken. Maar om nou thuis te blijven omdat de oudste op school zit vind ik ook zo wat.

Ik moest even slikken om met mijn oudste en jongste op vakantie te gaan. De middelste is oud genoeg om mee te krijgen dat hij er niet bij was. Hij is dan wel weer met vader op stap gegaan maar toch. Aan de andere kant hadden we anders helemaal niet kunnen gaan en hij krijgt volgend jaar zijn 4 jaars vakantie (te ver uit elkaar om daar zelf de eerlijkheid in te zien).

12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier gebeurd dat vooral met de jongste (zwemmen of indoor speeltuin) aangezien zij nog niet op school zit.
    Met de oudste ga ik soms naar de bioscoop.
    Maar de grotere uitjes zoals de Efteling oid doen we gezamenlijk.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Onze kinderen verschillen behoorlijk qua leeftijd, er zijn activiteiten die we samen doen maar ook genoeg apart. Vinden ze heerlijk!

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Wij willen bijv graag een keer met dochter naar Corpus, daar is ze nu eindelijk oud genoeg voor!
    Maar baby mag daar niet heen begreep ik al, ze houden zich strikt aan die leeftijdsgrens. (Terwijl ik dan denk hup baby in de draagdoek mee).
    Zij is namelijk ontzettend fan van alles wat met t menselijk lichaam te maken heeft.

Maar wij willen dat ook graag allebei zien!

Dus ik denk dat we wachten tot de zomer/herfstvakantie en dan baby een dagje met opa en oma en wij met dochter naar Corpus.

En helaas is ze pas net jarig geweest dus konden niet eerder en nu met mijn bekken en hoogzwangere buik zal t ook niet bepaald een succes worden ;)

Goed on topic, ja hoor waarom dus niet ;) al zou ik zelf dus idd ook wel kijken naar de aard van t uitje of de jongste dan wel/niet ook mee kan :)

15. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.253
    4.556
    113
    Super leuk om samen met maar 1 van de kindjes iets te ondernemen. Wij doen regelmatig uitjes los van elkaar In vakanties laat ik soms ook 1 van de twee naar de oppas/kdv gaan en ga ik met de ander iets leuks doen. Mijn man gaat ook weleens in het weekend met 1 vd 2 op stap en dan ga ik wat met de ander doen, of juist even lekker thuis hangen. Of we laten er 1 bij opa en oma logeren, en dan hebben we tijd samen met de ander, vinden ze echt heel leuk.

16. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.253
    4.556
    113
    Overigens doen wij 1 op 1 uitjes maar ook 2 op 1. Ja we zijn een gezin en we doen als gezin leuke uitjes. Maar een keer even niet met je broer(tje) de aandacht te hoeven delen, kunnen ze hier ook erg waarderen. Het is niet zo dat we de ander dan vergeten ofzo. Maar die krijgt een andere keer dan een uitje wat hij helemaal te gek vindt.
    Overigens denk ik dat de leeftijd en leeftijdsverschil, hoeveel kindjes je hebt en interesses van kinderen hier ook wel meespelen.

MSL12 vindt dit leuk.
  17. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.043
    4.063
    113
    Ik ken jullie situatie natuurlijk niet maar ik vind het echt raar om 1 van de drie kinderen thuis te laten . Helemaal omdat je zegt dat hij volgend jaar wel "zijn 4 jaars vakantie" (wat is dat?) krijgt. Dan nu met zijn allen niet toch en volgend jaar weer allemaal? Nogmaals ik ken jullie situatie niet en wellicht is er een plausibele reden voor maar het komt op mij nu heel vreemd over

tuc vindt dit leuk.
  18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.750
    8.473
    113
    Vrouw
    4 jaar betekend net geen leerplicht, dus nog even gebruik maken van dal tarief. De basisschool begint en dat is een mijlpaal. Ze schelen een jaar dus volgend jaar is het de middelste zijn special moment. Het kan zijn dat school ondanks leerplicht een week goed keurt voor de oudste, maar daar ga ik totaal niet van uit.

De jongste is 4 maanden en ze weigert de fles.

19. Tupps

Tupps Actief lid

7 jul 2018
    301
    82
    28
    Vrouw
    Wij doen ook regelmatig 1op1 uitjes
    Man & ik :)
    ZONDER kinderen :thumup:

20. ikkie97

ikkie97 VIP lid