Uitjes samen of ook apart

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 19 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Waarom moet daar een reden voor zijn anders dan ‘we gaan nu met de andere kinderen en volgend jaar met hem’? Volgend jaar mag hij nog, want niet leerplichtig, dus krijgt hij dan mooi z’n uitstapje, prima toch?
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  2. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nee joh! Kun je niet máken! Je bent een gezin!!
    Grapje he? Heerlijk! Wat mij betreft komt dat er veel te weinig van!
     
    Tupps vindt dit leuk.
  3. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Eens!
    Mijn buren heb 5 kids. Daar is het financieel én planningstechnisch onmogelijk altijd maar alles samen te doen. Zij waren recent met de jongste 2, mama en oma op de canarische eilanden. De oudste 3 en papa waren thuis met opa.
    De oudste mocht een maand eerder nog alleen gaan skieën met tante.
    Prima toch?

    Iedereen moet gewoon lekker doen wat zij zelf het fijnst vinden.
    Jullie vinden Efteling misschien voor ‘t hele gezin. Nou, ik was daar als kind helemaal niet zo enthousiast over hoor. Prima om de efteling 1:1 met mn broertje te doen dan toch?
    Tuurlijk moest ik me ook wel schikken in wat anderen leuk vonden, maar dat hoeft niet met een duur dagje weg. Dat mijn ouders t geld liever uitgaven aan iets dat ik echt leuk vond, ben ik alleen maar blij mee.
     
    Fuddey en Zonnestralen vinden dit leuk.
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.990
    7.913
    113
    Vrouw
    We konden niet met zijn allen. Mijn moeder vond 3 kinderen teveel. En ik zie mijzelf niet met 3 kleine kinderen alleen naar het zwembad gaan. Dan is het kiezen om in deze opstelling te gaan of helemaal niet. Gezien wat mogelijk was had ik liever de 2 oudste meegenomen. Maar de jongste weigert een fles dus die moet ik live voeden. Ik heb mijn middelste echt niet voor de lol thuis gelaten hoor...
     
    Fuddey en Poolvos vinden dit leuk.
  5. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wij zijn dat zeker wel van plan.

    Lekker quality time met 1 van de kinderen en beide ouders of 1 op 1 met papa/mama.

    Voor ons sluit het niet uit dat we ook dingen als gezin ondernemen.

    Vakanties oid doen we voorlopig wel echt als gezin. Ik kan mn man en kinderen niet zolang missen haha
     
    MSL12 vindt dit leuk.
  6. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Hier een verschil van 4,5 jaar tussen de kinderen. Dus de afgelopen 2 jaar zijn we heel vaak 1 op 1 met de oudste weg geweest. De ander blijft dan wel thuis met de jongste omdat we niet zoveel oppas mogelijkheden hebben.
     
  7. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze oudste wilde laatst een keer in zijn eentje bij opa en oma logeren. Mijn man vond het eerst niks, maar ik snapte het wel. Onze jongste hoeft vrijdagmiddag nog niet naar school en heeft gedurende het schooljaar ook nog een paar extra vrije dagen. Die heeft dus geregeld tijd alleen bij papa of mama en soms ook bij de grootouders. De oudste heeft dat eigenlijk nooit, die moet (groot-)ouders altijd delen met zijn jongere broertje. Een klein broertje dat dan ook nog eens door iedereen heel grappig en schattig wordt gevonden. Terwijl met 8 jaar ‘schattig’ wel een beetje een gepasseerd station is. En ook al doet iedereen zijn best om de aandacht eerlijk te verdelen: verdelen moet je toch.

    Ik snapte dat dus wel en heb gelukkig mijn man kunnen overtuigen. Onze oudste heeft echt genoten. Opa en oma vonden het trouwens ook heerlijk! En de jongste had dus even papa en mama samen voor zich alleen. Die heeft ook een prima middag en avond gehad. Niks bijzonders gedaan. Maar wel even alleen met papa gevoetbald, ‘s ochtends lekker alleen tegen mama aan in bed. Met ons allebei even gegamed. Naar de snackbar. De oudste is met opa en oma pannenkoeken gaan eten en heeft verder gewoon lekker veel aandacht gehad. Geen spectaculair uitje, maar wel gewoon heel fijn en waardevol.

    De grootouders willen het dan over een poosje ook een keer andersom. Nou, prima. Leuk voor de jongste. Eerlijk verdeeld. En ik weet zeker dat onze oudste er dan ook van geniet om een paar uur alleen met ons tweeën te zijn. Ook dan doen we op zich niks speciaals... maar misschien maakt dat het juist wel speciaal.

    Broers en zussen groeien samen op. Natuurlijk moeten ze rekening houden met elkaar. En het is ook alleen maar goed dat ze leren op hun beurt te wachten etc. En dat doen ze dus ook het grootste deel van het jaar. Die paar keer per jaar dat ze die aandacht niet hoeven te delen en zelf even lekker n het middelpunt staan, doen dat heus niet teniet. Sterker nog, het levert weer een andere wijze les op: de ander iets gunnen.
     
    Poolvos, BabyFG en MSL12 vinden dit leuk.
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Toen de kinderen heel klein waren alles samen. Maar nu ga ik best vaak apart even iets doen met ze. Mijn man ook wel.

    Fiets vaak ook wel alleen met dochter naar de stad.

    Jongste kan dan ook wel thuis blijven.
     
  9. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Natuurlijk is dat helemaal prima en mag iedereen zelf kiezen wat hij doet.
    Maar het lijkt mij zo fijn om juist de vakanties samen als gezin door te brengen. Dus tja, als ik een gezin met 5 kids had dan zou ik liever een week gaan kamperen in NL met z'n allen, dan de ene helft van het gezin naar de Canarische eilanden en een ander kind los skieen.
     
    Anna009 en suus1983 vinden dit leuk.
  10. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik snap je helemaal hoor! Zolang het mogelijk is, is vakantie absoluut één van die dingen die ook ik het allerliefste met het hele gezin zou doen. Dagjes weg heb ik dat dus lang niet zo erg mee.

    Maar het één sluit het ander niet uit hè?
    Deze vakantie was voor hen een extra, tijdens school voor de oudste drie en nog binnen mama’s ouderschapsverlof.
    In de schoolvakanties gaan ze met enige regelmaat wel een weekje naar een huisje of iets dergelijks.
    Dat mama nu haar kans pakt voor een extra weekje zon (dus niet in plaats van een gezinsvakantie), al is dat maar met de helft van ‘t gezin, vind ik persoonlijk alleen maar goed bekeken van d’r.
    Zelf zou ik dat zéker ook doen.:cool:
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  11. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ga ook wel apart met de kinderen wat doen of mijn man. De kinderen vinden het ook erg fijn om volop in het zonnetje te staan.
     

Deel Deze Pagina