uitjes voor baby onder 1 jaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetlakecity, 1 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Hoeveel en hoevaak gaan jullie weg met jullie kindje?
    ben ik nou zo een zeur dat alleen uitjes pland tussen de slaapjes in?
    Soms met uitloop als het niet anders kan.
    In het hele begin en dat was zeker tot 2 mnd ben ik niet veel opstap met de auto geweest. Sliep ze veelal in haar bakje of in haar wieg.
    Ik denk dat het geleur niet echt goed kan zijn.
    1 ding op een dag is goed genoeg. Zo denk ik nog steeds. Heel af en toe 2 dingen. (zoals morgen is het kdv en sinterklaas op pa zijn werk, het staat me al tegen maar ik ga het proberen)

Hoe denken jullie hierover?

2. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi, ikzelf ben ook neit zo van het hele dagen op pad zijn. Toen ze kleiner was had ze nog geen echt vast slaapritme, dan sliep ze wel ook een paar keer in haar wagen of in de auto. Maar nu is ze bijna 11 maanden en slaapt ze in de ochtend vaak tussen 10 en 11, en in de middag tussen 2 en 4 (zo ergens daar tussen.....) Slapen doet ze nu meestal in haar bed, soms een keer in de wagen of auto maar dan slaapt ze niet zo lang. Als ik naar iemand toe ga neem ik haar logeerbedje mee, daar is ze wel aan gewend dus gaat ook goed.

Qua dingen doen op n dag, doe ik ook vaak 1 uitje. Zoals naar t speeltuintje, de kinderboerderij of naar iemand toe. Heel soms moet ik iets combineren omdat het niet anders kan. Maar ik trek het zelf gewoon ook nog niet joh...ben erg ziek geweest in het begin en heb echt moeten leren rustiger aan te doen.

\doe wat bij jou past en bij je kleine, en soms een uitzondering moet kunnen.
    Groetjes! en veel plezier met Sint morgen!

3. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Hier plan ik ook de meeste dingen tussen de slaapjes door hoor!
    En inderdaad ook 1 ding op een dag, bijvoorbeeld boodschappen doen, naar de kinderboerderij, op visite.
    Iris slaapt nu meestal nog 2 keer per dag, maar houdt het wel steeds beter vol als ze maar 1 keer slaapt. Nu gebeurt het dus wel eens dat ik haar maar 1 keer laat slapen omdat dat voor mij beter uitkomt met weggaan o.i.d.

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik denk er precies zo over. Veel slepen met een klein kind is voor het kind niet leuk en mij dan ook niet. Ik ga 1x weg op een dag met Charlotte, meer echt niet. Ik werk al 3 dagen, op de dagen dat ik niet werk ga ik 's middags wandelen of naar mijn ouders, naar de kinderboerderij of naar het bos, maar meer ook niet. Ik vind haar daar nog te klein voor en ik hou rekening met de slaaptijden. Dan heb ik een makkelijker kind en dat is wel zo fijn!

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik denk dat het aan je kindje ligt. Ik ging en ga heel erg veel weg en houd niet echt rekening met slaapjes. Maar mijn dochter sliep altijd overal dus het maakte voor haar niet uit.
    Ze is erg makkelijk dus dan kan dat ook. het verschilt ook per dag. We gaan met gemak een dag boodschappen doen, zwemmen en naar een verjaardag. Een andere dag doen we niet veel meer dan ff naar de supermarkt en verder lekker thuis. Kijk naar je kindje en naar waar jij je goed bij voelt.

6. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn en ik zijn ook veel op stap. Ik houd me ook niet echt aan de slaapjes, Finn is wat dat betreft erg makkelijk.

Ik kijk hoe Finn zich voelt, lukt het niet, dan niet, en anders gaan we wel lekker samen op stap!

7. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Sophie is ook niet zo een makkelijke slaapster ze is veel te nieuwsgierig, ze wil alles zien. Toen ze 10 maanden was zijn we een hele dag naar de dierentuin geweest ze heeft de hele dag niet geslapen. Nou is het gelukkig niet zo dat ze daar dan gelijk van slag van is. Maar ik houd er wel rekening mee, uitjes niet meer dan 1 op een dag en tussen de slaapjes door nu slaapt ze gelukkig nog maar 1 keer. Als we wel eens een hele dag weg moeten dan plan ik voor de dag erna helemaal niks.
    Maar goed het is inderdaad wel kind afhankelijk en je moet doen waar jezelf een goed gevoel bij heb.

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Op mijn vrije dagen doe ik echt bijna niets. Ik vind het al heel vervelend dat de baby op mijn werkdagen zoveel gesleept wordt en ik moet zeggen dat mijn man op zijn vrije dag ook niet heel veel rekening met hem houdt. Die gaat rustig een paar uur lang de uitgebreide boodschappen doen met beide kids op sleeptouw bijvoorbeeld.
    Op de dagen dat ik dus alleen met de kinderen ben, doe ik niet zo veel met ze. Wel gaan we elke dag naar buiten, wandelen, meestal even naar het winkelcentrum. En de oudste moet van en naar de psz gebracht worden op mijn vrije dagen, dus dat is ook al een soort uitstapje. Afgelopen zaterdag ben ik met ze op verjaardagsbezoek geweest en de baby was gelijk de rest van de dag uit zijn ritme. Die kan er gewoon echt niet zo goed tegen. De oudste was daar toch wat makkelijker in als baby, maar ook met hem probeerde ik zoveel mogelijk zijn eigen ritme aan te houden als het kon.

Maar soms is het nu eenmaal niet anders, dan moeten ze maar mee in ons ritme. Komend weekend gaan we naar vrienden in Duitsland. We vertrekken dan wel op een moment dat de baby waarschijnlijk toch wel wil gaan slapen, maar verder zal hij zich die dag toch een beetje naar ons moeten schikken.

9. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik vind t belangrijk dat Iris haar middagslaapje thuis doet en dit gebeurt dus ook....
    Ik doe vaak 1 groot ding; bij iemand op bezoek / muziek op schoot in de ochtend en dan in de middag iets kleins; lekker op de fiets naar de winkel of naar de bieb oid.
    Op zaterdag doen we ong een uur de weekboodschappen en dan gaat ze gewoon mee; is niet anders...sommige dingen moeten en ze vindt t meestal wel gezellig

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik "sleep" emma overal mee naar toe. Vanaf dat ze een paar weken oud was eigelijk al. Maar goed ze slaapt inderdaad overal en heeft er niet veel last van. En ik heb geen zin om de hele dag thuis te zitten...

11. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    Ik neem dochterlief ook overal mee naar toe. Vanaf dat ze 6 weken is zijn we soms hele dagen weg ( ik kan er niet zo goed tegen de hele dag binnen te zitten) nu is ze erg makkelijk dus het gaat ook prima.
    Nu sinds een week of 2 geven gebeurt het zelfs wel eens dat ik haar op visite al de pyjama aan doe.. en dan thuis alleen nog verschonen..voeden en de nacht in ( nu gaat dochterlief om 20.00 ongeveer al de nacht in hoor)
    Op visite gaan is dan hier wel bij mn moeder of bij mn zus..dus eigenlijk ook thuis voor me.. ben erg benieuwd hoe het 5 dec gaat als er veel meer visite is bij mijn zus en het ook laat gaat worden.

Wel zorg ik ervoor dat ik pas weg ga na de 2 e ochtend voeding.. en dat is rond 10.00. Zolang het hier prima gaat heb ik er geen probleem mee.. ALs het een paar dagen erg druk is geweest, dan blijf ik expres wel een dag thuis en doe ik alleen de boodschappen met haar of zo.

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ik neem mijn dochter nu ook alleen mee tussen haar slaapjes door.
    Toen ze jonger was, sliep ze wel in de wandelwagen of in de auto.
    Maar sinds dat ze 6 maanden is doet ze dit niet meer, en als ze haar middagslaapje niet kan doen wordt ze erg vervelend en jengelig.
    Dus als ik wegga, dan ga ik altijd tussen 9 en 11 of tussen half 2 en half 6.

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Idem dito, ik deed trouwens veel met de draagdoek. Dus veel last had ze er niet van. Niet steeds wagen in en uit, bedoel ik daarmee.

Deel Deze Pagina