Hallo, Ik heb al veel berichten gelezen, maar ben het antwoord op mijn vraag nog niet tegengekomen. Tot augustus 2013 ben ik in loondienst geweest voor 24uur, toen ben ik mijn baan verloren. Sinds november werk ik via het uitzendbureau en kreeg daarnaast een aanvullende ww-uitkering, wat tot november een volledige ww-uitkering was. Nu zit ik helaas in de ziektewet door zwangerschapsgerelateerde klachten. Kunt u mij vertellen waar mijn ziektewetuitkering op gebaseerd zal worden? Met vriendelijke groet, Lieveke
Beste Lieveke1, Je vraagt op welke inkomsten je Ziektewet-uitkering gebaseerd zal worden. Ik ga er bij mijn antwoord van uit dat je zowel bij UWV als je werkgever hebt ziek gemeld omdat je klachten hebt door je zwangerschap. In deze situatie beoordeeld UWV twee aanvragen voor een Ziektewet-uitkering. Eén vanuit de WW en één vanuit je dienstverband. Het uitzendbureau vraagt de laatste voor je aan. De uitkeringen worden gebaseerd op het inkomen uit je werk en op de WW-uitkering die je tijdens je werkzaamheden ontving. Actuele informatie over ziek door zwangerschap vanuit een WW-uitkering vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare