Wat leuk dat je zwanger bent, misschien niet helemaal jullie timing wat betreft studie/ zoeken baan, maar hey er zijn er genoeg die alles hebben, huisje, boompje, vast contract etc. En dan blijft een zwangerschap uit, terwijl de wens mega groot is. Zie het als een prachtig cadeautje. Zo is het leven het leukste, als het onverwachtse verrassingen heeft. Ik was tijdens mijn zwangerschap mijn baan helemaal zat, had een vast contract en werd er dood ongelukkig. Ik heb gesolliciteerd toen ik 34 weken zwanger was, omdat ik toen toevallig een gave vacature zag. Ik heb er niets over geschreven, maar toen ik bij het gesprek aankwam, was het overduidelijk, gezien mijn winterjas niet meer dicht pastte over die dikke buik heen. Ze moesten er om lachen en vonden het heel stoer dat ik dit gewoon deed. Ik werk er alweer 4 jaar met veel plezier in de tussentijd nóg een kindje gekregen zelfs. Dus het kán wel, solliciteren in je zwangerschap en jij hebt nog niet eens een dikke zichtbare buik. Go for it! En vergeet niet van je zwangerschap te genieten!
Zoals inderdaad de meesten verkeerd lezen, is dat ik nog niet kan solliciteren aangezien ik nog sta loop 40 uur in de week tot er met maart. Het interesseerd mij niet al loop ik folders of zit ik achter de kassa, dus vind die reacties niet bepaald tof. Nee ik geloof niet dat er bedrijven jongeren aannemen met een dikke buik aangezien ik over 3 maanden toch wel een buik hoop te zien!
Geloof mij die site die ik door gaf (in maart hebben ze daar ook nog vacatures) daar nemen ze echt wel zwangeren aan
Je had toch al vollop gesolliciteerd? Het zij zonder resultaat wat jij op zwangerschap gooit... Mensen reageren denk ik zo op jouw houding omdat het overkomt dat je al hebt besloten dat het niet kan en de adviezen spreek je tegen of negeer je, terwijl er hier echt wat dames zijn die al met het bijltje gehakt hebben. Het wordt niet breed, maar je hebt dan ook niet bewust vanuit een stabiele situatie voor dit Frummeltje gekozen dus moet je creatief zijn en puzzelen en in oplossingen denken.
Die kans is idd erg klein maar 0 als je niets probeert. Ik zou dus solliciteren ook al loop je nu stage. Wellicht kan je ergens op een tijdelijk project ingezet worden. Sommige projecten starten pas een paar maanden later. Daarnaast heb ik van een aantal meiden ook goede tips voorbij zien komen, misschien de moeite waard om ook hier eens naar te kijken. Nee heb je toch al. Misschien zie ik het verkeerd maar ik krijg nu het idee dat je er niet heel veel moeite voor wilt doen en vooral geïnteresseerd bent in een uitkering.
Ik kreeg pas met vijf maanden iets wat op een buikje leek en toen ik stage liep (40 uur per week + 3,5 uur reistijd per dag!) werkte ik daarnaast nog gewoon 16 uur in het weekend. Woonde toen al op mezelf en anders kon ik her echt niet rondbreien Ik zie dus niet in waarom je niet nu al een bijbaantje zou gaan zoeken, voor nu om extra centjes te verdienen om te sparen en wie weet mag je daar dan wel tot je verlof blijven (wellicht extra uren!)
Je weet niet wat iemand zijn lasten zijn, en kan ook niet bepalen of iemand rond komt van 1200. Hier wou het ook niet, gezien ik bedonderd ben door een kinderopvang en alleen daardoor al 137 per maand aan de belastingdienst kan terugbetalen. Wat betreft uitkering heb je misschien "recht" op 60. Voor een gezin (afhankelijk van jullie leeftijden) krijg je zo'n 1260 dacht ik. Maar als je vriend 1200 verdiend, je krijgt KGB, ZT, en HT lukt het straks wel denk ik. Gewoon goed opletten met uitgaven en alles goed bij houden.
Ik werk in de Horeca, aan de receptie. Hoe kan ik dit uberhaupt combineren, dat is niet te doen. Ik werk al 40 uur, daarnaast nog thuis wat betreft nagels zetten.
Het ergste is dus, dat nu wel het moment is, maar het niet kan. Ik loop al stage voor 160 uur per maand.
Horeca kan als je zwanger bent heel zwaar zijn aan t einde, dus zou na je stage niet iets daarin zoeken. Misschien kun je als ik dit zo allemaal lees beter als het kindje geboren is kijken wat je doet. Studeren of werken, of thuisblijven.. Met 1200 euro kun je wel rondkomen en kan je genieten van je kleine.
@Jessy77 Je ziet het inderdaad verkeerd. Ik werk de benen op dit moment onder mijn kont uit, zoals het ook hoort. Samen met mijn partner die zijn best doet om overuren te draaien. Echter kom ik vanaf maart zonder werk te zitten. Ik solliciteer al een maand, voor in maart. Op dit moment kan ik er nog niets bij pakken. @Pietje1987 Ik werk voor 40 uur bij mijn stage, waar ik er na niet kan blijven. Daarnaast werk ik thuis ook nog wanneer ik klanten heb voor het zetten van acrylnagels. Al het geld zet ik weg, en de winst die ik draai gaat in een pot. Het is voor mij echter alleen belangrijk dat ik een houvast heb wanneer ik straks beval en gewoon geen inkomsten heb. Tja, het word mijn eerste keer en de vragen die ik hierover stel, daarop word ik op afgerekend omdat volgens jullie allemaal "te lui" ben om werk te zoeken. Ik ben de beroerdste niet en heb mijn eigen zaak alleen daar haal ik geen volle maandsalaris uit. Ik heb een eigen beautysalon maar heb hier niet genoeg klanten voor om nou een kindermond te vullen. @Niicci mijn vriend komt amper aan de 1200 euro, dat is alleen wanneer hij overuren kan draaien. Ik woon zelf in Tilburg, waar de minimale inschrijftijd al min. 6 jaar is. @Veera Horeca is ook heel zwaar, onregelmatige tijden en zeer zeker hele rare diensten. Ik werk nu vaakzat van 3 tot 11 en de volgende dag weer van 7 tot 3. Wat betreft mijn vermoeidheid is dat ook op en top. Dan te beseffen dat ik daarna vaak nog klanten heb van 9 tot 2 of na 3 uur wanneer ik dan thuis kom. Dames, ik wilde echter alleen antwoord op mijn vraag of ik in aanmerking zou komen voor een uitkering, omdat ik zelf GEEN inkomsten zou hebben na de geboorte van ons kleintje. Dat is de vraag geweest, heb verder niet gevraagd wat betreft het solliciteren, want als er iemand niet te beroerd is om te werken en om handen uit de mouw te steken dan ben ik dat wel....
Maar je hebt dus al een eigen bedrijfje waarmee je nog lang tot in de zwangerschap kan doorgaan. Dan heb je toch wat inkomen en je partner verdient ook dus dan zit je helemaal niet superkrap. Je wonen nu allebei nog thuis dus je vriend kan goed gaan sparen.
Weet je, er zijn hier zoveel tips aangedragen maar je blijft ervan overtuigd dat het niet zal lukken. Dus wat is dan je oplossing?
Idd ik werkte toen ik zwanger was ook zo'n 30-40 uur per week in Horeca, vaak in de keuken en onregelmatig. Ze hebben mn contract toen niet verlengd maar kreeg toch zw-verlof van het UWV betaald. Onze dochter groeide op een gegeven moment niet goed meer door de stress en hectiek op het werk en dat vind ik dan weer wat belangrijker dan geld binnenhalen.. Op je 19e verdien je ook zo bar weinig, als je opvang oid straks moet regelen kost het alleen maar meer geld, dan kan je beter thuisblijven bij je kleintje. Weet er alles van, ben ook bevallen op mn 19e
Ik zei horeca maar je kunt er ieder ander ding voor in de plaats zetten, winkel, supermarkt enz. Zoek dan iets wat je geld oplevert.
Ik geloof dat de dames je verder op weg wilden helpen omdat het antwoord op je vraag is 'nee, gezien jouw situatie kom je zeer waarschijnlijk niet in aanmerking voor een uitkering'. Dat je daar verder niets mee wilt doen is uiteraard aan jou. Succes verder.