Ik heb nu al mijn muren wit en grijs/bruinige laminaat vloer. Daarnaast heb ik witte meubels en zandkleurige bank. Nu oogt het door de witte muren en witte meubels toch wel erg wit daarom zou ik graag 1muur willen verven. Ik twijfel alleen welke muur ik zal doen, de langste muur waar een witte dressoir kast staat en tv meubel en dus de tv, of achter de bank een kortere muur met een een soort muurtje die een hoekje omgaat waardoor je misschien een knus hoekje creëert. Alleen daar dus de zandkleurige bank en een witte open vakken kallax kast van ikea tegen het muurtje wat de hoek is. Ik wil het in een licht grijze tint verven, mij leek eerst het de muur achter de bank het leukste ook doordat het een kleiner oppervlakte heeft en ik het zo ruim mogelijk wil laten ogen. maar toch twijfel ik of ik niet toch voor de langste muur zal gaan waar dus meer witte meubels zijn. Hoor graag jullie meningen!
Advies is altijd om niet de muur te doen waar je het meest tegen aan kijkt. Je korte muurtje zou ik dus doen
Als je het niet kleiner wilt laten lijken zou ik de muur achter de bank doen. Maar aangezien je het wilt verven omdat je het te wit vind ogen zou ik de langste muur met de meeste witte meubels doen. En zou ik voor een licht licht grijze tint kiezen zodat het breekt op de witte meubels en muren maar niet afleid in je kijkveld. Waardoor je kamer dus ook niet veel kleiner gaat lijken
Nu nog geen foto zou morgen wel even kunnen maken als ik het dan nog niet weet, maar weet eerlijk gezegd niet hoe ik een foto hier krijg? Hopelijk ook nog wat meer advies zonder foto
Volgens mij wordt vaak geadviseerd om de blinde muur te verven. Dus de muur die je het minst ziet. Hier hebben we die regels aan de laars gelapt. Alleen de blinde muur is bij ons wit xD. Vind het zo veel gezelliger.
Ik vraag ook even advies: twijfel ook welke muur wij moeten verven... Ik heb zeg maar een hele lange muur, naar de open keuken toe.. U vormige woonkamer.. dus het "kleine muurtje" zit in een hoekje.. Daar staat de bank ook Mijn idee is om de lange te verven.. ook omdat daar dan een kast tegenaan komt te staan..die eruit springt.. ook de tv staat aan die kant..zodat de boel een beetje breekt.. We kijken nu tegen een ontzettend lange witte muur aan..(zit alleen nog klinisch wit behang op..) of is het toch "gezelliger" als ik het hoekje verf??
Ik zou juist de lange muur verven. Maar ik kijk het liefste tegen een kleurtje aan en vind het sowieso eigenlijk altijd mooier te kiezen voor een kleur op een groter oppervlakte.
Je kunt de gratis app Flexa Visualizer downloaden op je telefoon of tablet. Dan kies je een kleur en kun je live kijken op je scherm hoe het er met die kleur op de muur uit ziet. Een vriendin liet dat laatst aan me zien op haar tablet en dat zag er heel handig uit.
Ook voor bij jouw zou ik aanraden de lange muur te verven. de meubels breken de kleur. daarbij heb je anders een klein hoekje heel druk en lijkt nog veel kleiner. en vervolgens nog een lange muur waardoor het geheel uit zijn verband getrokken word. als je ook niet wilt dat het teveel uitspringt gewoon een lichte kleur gebruiken. waardoor het wel breekt maar niet overheerst
Ik zou alles verven. Misschien wel één muur met een wat fellere kleur (de kortste) maar met zoveel witte meubels lijkt het me kil/saai als het grootste deel vd muren ook nog eens wit zijn. Bovendien komen je witte meubels beter uit tegen een gekleurde muur. Korte muur blauw/groen of rose bijvoorbeeld en de rest van de muren lichtgrijs/lichttaupe.