Hallo, Ik heb van eind nov t/m 22 jan een ww uitkering ontvangen. Op 23 jan heb ik mijn WAZO in laten gaan via het door het UWV toegestuurde formulier. Ik begrijp dat de uitkering elke week uitgekeerd zou worden dus in mijn geval rond 30 jan. Tot op heden heb ik nog geen WAZO ontvangen moet ik het nog een aantal dagen afwachten of zou ik het nu toch wel al op mijn rekening moeten hebben?
Beste ilss, Het klopt dat de WAZO wekelijks wordt uitbetaald. Echter gaan deze wekelijkse betalingen pas in nadat je de eerste betaling ontvangen hebt. Dit heb je waarschijnlijk ook ervaren toen je voor het eerst je WW-uitkering ontving. De vier wekelijkse betaalperiode tijdens WW gingen ook pas in na de eerste betaling. De beslissing op je WAZO-aanvraag ontvang je binnen 4 weken na ingang van je verlof. In de beslissingsbrief staat wanneer je de eerste betaling mag verwachten. Actuele informatie over de eerste betaling vind je hier. Ik wens je een voorspoedig verlof. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare