etentje met heleboel mensen en nu?

Discussion in 'De lounge' started by jmm, Nov 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jmm

jmm Bekend lid

May 29, 2008
    766
    0
    0
    Stel je hebt een etentje met heleboel mensen, vrienden, familie , enzovoorts , en je bent samen met je partner , waar ga jij dan zitten , of wat zeg je tegen elkaar ?

bijv,
    zullen we hier zitten?
    of???

Naast je partner of niet naast , tegenover , en doe je dat elke keer anders of ga elke keer naast of tegenover je partner zitten?

Vindt jij dat belangrijk?

En stel dat je wat later komt iedereen zit al , en er zijn nog 3 plaatsen over , maar niet 2 naast elkaar , hoe ga je dat dan oplossen , of wat zeg je dan tegen elkaar ?

jmm

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,162
    8,145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Het interesseert me echt niet waar ik zou gaan zitten en ik zou me daar echt niet druk over maken.

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Meestal zitten we wel naast elkaar en zo niet, ook geen probleem hoor! En wat ik dan zeg? Jeetje geen idee, denk ik van tevoren ook nooit over na hoor! We zien wel gewoon hoe het loopt ;)

Waarom stel je deze vraag eigenlijk? Ben je er onzeker over ofzo? Zou je het erg vinden om niet naast je man te kunnen zitten? In dat geval zou ik gewoon zorgen dat je lekker op tijd bent en een plekje kan uitkiezen.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ehh, geen idee eigenlijk. Het loopt altijd anders en ik denk er eigenlijk nooit van tevoren over na. Het maakt me ook niet uit waar ik zit, maar meestal zit ik wel (automatisch) naast mijn man, zonder te overleggen.

5. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    ik zou op tijd komen zodat je plaatsen kan uitzoeken. anders heb je idd de kans dat je uit elkaar zit en miet met mekaar kunt communiceren.

wat je ook kan doen. er is meestal wel iemand die zoiets leid en regeld. mocht het zo zijn dat je later komt geef dit duidelijk aan maar geef ook aan dat het misschien handig is dat de tafel indeling zo is dat jullie als gezin bij elkaar kunnen zitten.

als wij uit eten gaan dan gaat het eigenlijk altijd vanzelf goed. het hangt natuurlijk ook van de grote van de groep af en wat voor soort mensen. zitten er veel onbekende bij of juist helemaal niet.
    en wat doe je met je kindje neem je die mee of niet?

ik kan me voorstellen dat als je met een grote groep gaat waar veel ombekenden bij zitten het wat spannend is. maak dan van te voren afspraken met je partner. spreek bijvoorbeeld een code woord af dat als je echt weg wil dat je dat code woord kan gebruiken.
    wij doen dat tegenwooridg en dat werkt heel goed. stille hints pikte mijn man niet op. die geef ik nog steeds wel maar als ik er echt klaar mee ben gebruik ik ons code woord en dat woord verschild elke keer

dan valt het ook niet op haha

6. carebear

carebear Niet meer actief

Ik ga zitten bij degene die ik al even niet gezien heb en mijn man ook.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ligt er een beetje aan met wie je bent..heb wel eens zo'n etentje met mans werk gehad waar ik niemand van kende en vond het toen wel prettig om naast hem te zitten, maar met vrienden en familie maakt het mij geen bal uit.

8. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Altijd naast m'n vriend..

9. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Bij de mensen waar ik zin in heb, niet perse naast manlief.
    Als we gaan stappen ben ik of hij ook regelmatig in een andere kroeg te vinden:p

10. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,064
    1,296
    113
    Nederland
    Daar zou ik me echt niet druk om maken. Zolang het eten maar lekker is:D

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ga altijd bij mijn vriend zitten, en hij bij mij nadat ik 1x zoooo boos ben geworden. De eerste gelegenheid waarbij ik zijn familie a 80 stuks zou ontmoeten en hij liet mij daar gewoon alleen. Hij stelde mij niet eens voor toen hij iedereen gedag ging zeggen. Ik stond daar alleen maar. Nou, dat heeft hij geweten... Hij zit hier vast in de houdgreep en mag alleen bij directe toestemming in drievoud weg - anders pak ik de handboeien! :x :)D)

12. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Wij gingen regelmatig eten met de hele familie. Bij het voorgerecht koos iedereen zijn eigen plaats. Bij het hoofdgerecht bepaalde briefjes uit een bakje dit (dus kaartjes trekken) en bij het nagerecht wisselde dit ook weer. Het was zó leuk om eens met iemand anders aan de tafel te zitten. we hebben een hele hechte familieband nu.

13. jmm

jmm Bekend lid

May 29, 2008
    766
    0
    0
    leuk idee , ga ik onthouden!

Share This Page