bericht gekregen van WAZO

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by pinky, Jul 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pinky

pinky Actief lid

Aug 12, 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    Hooiii!!

Heb vandaag een brief gekregen dat ik 4 juli mijn wazo uitkering heb aangevraagd en dat mijn verlof 18 juli is ingegaan en dat ik binnenkort bericht krijg.

Hoe lang duurt dit ongeveer? want heb iemand gesproken aan de telefoon en die noemde een uiterste belisdatum weet alleen ff niet meer welke datum dat was. Kunnen jullie mij vertellen wat dan de uiterste datum moet zijn dat ik mn eerste betaling heb gekregen en de beslissing?
    Ik weet dat het binnen 4 weken is maar dat staat niet echt duidelijk in de brief want het kan ook eerder zijn toch?

en ik heb hiervoor een WW uitkering gehad en die gaat nu over in een WAZO dan heeft het UWV toch niet zo lang nodig om te kijken wat ik krijg want dan pakken ze toch gewoon mijn WW?

Ow ja en pakken ze dan 4 juli dat ze de aanvraag hebben binnen gekregen en dan 4 weken of is het vanaf 18 juli de dag van verlof en dan nog 4 weken wachten?

Bedankt alvast voor antwoord!

Liefs Pinky:D

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Pinky,

Binnen 4 weken na de ingangsdatum wordt beoordeeld of je recht op WAZO hebt en hoe hoog deze is. Uiterlijk 15 augustus krijg je een beslissing thuisgestuurd. Ook wordt uiterlijk 15 augustus de eerste betaling gedaan. Daarna wordt het verlof per week betaald.

Als de beoordeling eerder klaar is, krijg je uiteraard eerder een beslissing en een eerste betaling.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page