Tja inderdaad, als het je echt zó stoort, dan kun je iemand aangeven. Want als er een zootje ambtenaren moet komen om dit soort gevallen op te sporen, wie denk je dan dat er voor die kosten gaan opdraaien..?? Juist, wij werkenden...
Inderdaad jammer dat er zo'n misbruik van gemaakt kan worden. Toch ga ik altijd maar uit van het goede in de mens. Karma komt op een dag wel aan hun deur kloppen...
Dat weet ik niet precies, wat zij er mee verdient. Weet wel dat ze meerdere dingen doet. En dat ze ook wel eens zei dat ze moest opletten voor de bijstand en controle. Maar goed weet het precieze er niet van hoor.
maar idd , fraude is totaal niet goed te praten. Al moet ik zeggen dat je ook niet alles weet... soms lijkt het mooier als het is! Ik ken niemand zo in mn omgeving.. maar denk dat ik me er uiteindelijk niet mee zou gaan bemoeien , maar er dan ook geen oordeel over zou willen vellen. Tis altijd zo gemakkelijk om een oordeel af te geven over een andermans situatie.....
Sorry vind dit soort dingen altijd zo triest.. Hou je bezig met je eigen leven! Al die vooroordelen, maar je weet iemands situatie helemaal niet. Bij ons in de straat werd ook iemand verlinkt, bleek allemaal heeeel anders te zijn dan dat die 'verraders' vertelden. Ik vind het zo walgelijk dat er dan mensen die bellen met de boodschap:" ik gok dat mijn buurvrouw zwart bijverdient, gaan jullie er maar gauw achteraan!" Get a freaking life
Het is te gek voor woorden, maar sommige dingen kan je beter niet zeggen op dit forum. Maar diezelfde groep gaat alleen maar vooruit komende jaren! Ik las dat zij nog maar 20 euro zorgpremie hoeven te betalen. De kinderbijslag wordt stukken minder, maar kindertoeslag, voor WWB moeders, wordt met 2.800 euro per jaar verhoogd! Hallelujah!! Dit schijnt een verlaging van 20% WWB te moeten compenseren, al heb ik niets over deze verlaging terug kunnen lezen..
Weet je wat ik niet snap? Dat een alleenstaande ouder van 65+ 1300 euro bijstand krijgt en een van 22 800 euro. Waarom is dat?
Ik snap nietzo goed waarom iedereen zo klaagt over een ander. Al jaren roept iedereen: ziektekostenverzekering moet voor iedereen.. En. Nu ineens huilen dat er voor betaald moet worden. Dat is toch geen verrassing hoop ik? En als jij gebruik maakt van het vangnet genaamd bijstand... Dan moet diegene dat zelf weten. Maar om nou te zeggen dat ze het zo goed voor elkaar heeft? Ik vind dat Nederland maar een onverdraagzaam zooitje. Prima.. Maar kan dat ook stilletjes?
Voor ons betekent dat per maand 250 meer en voor dus dat is 'huilen' ja. Hoe kan je dan nog sparen voor de toekomst om te zorgen dat we zelf niet in de problemen komen. Maar dit wordt een eindeloze discussie. Prima dat er bijstand is maar de mensen moeten hier niet eindeloos in kunnen blijven. En waarom de 1e 5 jaar niet werken zou best wat mogelijk zijn en heus geen 40 uur.
@frannie: voor ons is het ongetwijfeld ook huilen hoor... 2-verdiener is niet het meest rijke deel van de bevolking vrees ik. Maar dat zegt weinig over hoeveel andere mensen ergens recht op hebben. We wonen nou eenmaal in een land met sociaal vangnet.. Bevalt dat je niet... Dan beter ergens wonen waar dat niet geregeld is. Scheelt je vaak ook meteen een hele zwik te betalen belasting (En ja, Wij pakken ons boeltje ook nog eens vrees ik... Maar niet nu in ieder geval)
dit heb ik laatst eens nagevraagd bij de gemeente omdat ik ook even voor de sitautie stond dat ik een bijstandsuitkering moest aanvragen, en daar gaven ze aan dat je niet 40 uur hoeft te werken, maar wel de bijstandsnorm moest verdienen. Als je dit in 28 bv verdiend is het ook goed, als je maar onder de bijstandsnorm uitkomt..
Ja dat klopt maar ze gaan er waarschijnlijk gelijk al vanuit: laag opgeleid te zijn..jammer idd. Ik kon het prima redden met 18 uur. Ik heb wel eerst mijn tijd genomen om de boel weer op de rit te zetten, incl verhuizen naar een ander deel van het land etc. Daar waren ze natuurlijk niet blij mee..maar ik ben niet iemand die zijn hand op houd als dat niet nodig is.
Ik weet van een vriendinnetje van mij dat je een wij uitkering heb. Die uitkering is dus voor vrouwen die alleenstaand zijn of een man hebben met een laag inkomen. Deze vrouwen mogen thuis blijven tot hun kindje naar de basisschool gaat en leerplicht heeft. Mijn vriendinnetje was 18 zwanger en heeft tijdens de zwangerschap deze uitkering gehad en nu nog steeds. Was toen ze thuis woonden 700 euro + toeslagen kortingen etc. Nu is ze uitwonend met vriend en krijgt ze bijna 1000euro per maand + toeslagen etc. Toen de tijd vond ik het belachelijk ik was 1 jaar jonger werkte 32 uur en 1 dag Nasr school en verdiende 500 euro. Vond zo lullig verdeeld. Kijk dat ze geholpen werd Tuurlijk , maar ze moeten juist stimuleren dat ze part time gaat werken etc. Was zelfs zo ze heb een mama fiets gehad , een laptop en uiteindelijk nog de helft voor de sport contributie. En nu is ze zwanger van de tweede en krijgt ze het weer 5 jaar. Deze uitkering zou ze nog een jaar hebben en wordt weer verlengd met 5 jaar. Wel heb ik begrepen dat in de meeste gemeentes deze uitkering hebben afgeschaft.