Uitkering en ontheffing sollicitatieplicht.

Discussie in 'De lounge' gestart door Spoiled, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Dat kan alleen zei aan jou uitleggen want zei weet daadwerkelijk hoe het zit.

Blijkbaar heeft ze ontheffing gekregen de tot haar jongste 5 jaar is,tegenwoordig zijn ze niet meer zo makkelijk (door mensen die er misbruik van hebben gemaakt!) dus er zal wel een gegronde reden voor zijn.

Je kan er nog steeds vanuit gaan dat de meeste moeders niet voor hun plezier met een bijstands uitkering zitten.

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    mijn besteedbare inkomen als alleenstaande moeder (wel werkend) was hoger dan nu... toen kreeg ik alle toeslagen en vrijstellingen voor bijv gemeentebelasting en nu geen enkele toeslag (wel kdv toeslag). Krom? wel een beetje...

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ja en als je een baan hebt moet je 10 weken na je bevalling weer gaan werken, alleenstaand of niet. Krom?

4. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Ehm? je zei het zelf al. Ze is gescheiden. Ze hebben als gezin dus geen ander inkomen. Als je in verwachting bent, of bevallen bent en je man heeft gewoon inkomen telt dat mee.

5. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    Nou, ik ben alleenstaande moeder geweest en kon bij mijn gemeente gebruik maken van deze regel tot 5 jaar. Ben op een gegeven moment wel vrijwilligerswerk gaan doen. Ik was erg dankbaar voor mijn uitkering, en nee het was beslist geen vetpot en had natuurlijk honderd maal liever een normale gezinsituatie gehad. Inmiddels getrouwd met de papa van mijn kind gelukkig! Maar volgens mij gaat deze regel misschien wel veranderen, door alle bezuinigingen.

6. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Helemaal mee eens! Kan ik ook slecht tegen, die wat verdienen de buren en komen ze er wel eerlijk aan mentaliteit. Wij rijden in een dikke Chrysler 300C, prachtige maar opvallende auto, Wat een kift geeft dat zeg! Die gezichten en vooroordelen van een hoop mensen! Omdat m'n man niet in een pak loopt, maar wel uit zo'n auto stapt, kom je er al gelijk niet eerlijk aan natuurlijk...
    Kan mij echt niet schelen hoe de buren aan hun geld komen, fraude wordt op veel grotere schaal gepleegd trouwens, en dan wel door mensen die keurig elke dag gaan werken. Er gebeuren zoveel dingen die niet door de beugel kunnen wat dat betreft. Zeker als het slecht gaat zal je meer mensen daarover horen. En die verklik mentaliteit...gatver! Ieieieieieiw!! Ondenkbaar voor mij!

Deel Deze Pagina