hallo allemaal ik zit even met het volgende , ik ben over 11 dagen uitgerekend. en ga dan officieel samenwonen met mijn vriend, maar nu heb ik dus nog een bijstandsuitkering maar die wordt dan stopgezet, omdat hij het minimale loon verdiend. Maar waar heb ik nu eigenlijk recht op, omdat ik zelf even geen inkomen meer heb, ik heb wel een 0 - uren contract, maar daar heb geen vast inkomen het verschilt elke maand, zo heb ik 2 maanden niet meer gewerkt, omdat ik eerst moest stoppen met werken van de gynacoloog en op 16 december ben ik met zwangerschapverlof gegaan. Maar heb nog niks van het UWV gehoord hoeveel geld dat ik krijg van de ziektewet en de zwangerschapuitkering. Maar omdat ik ook finaciele problemen heb, heb inmiddels daar wel hulp bij gelukkig, heb ik eigenlijk wel geld nodig. Ik heb al wel bij de thuiszorg aangeven dat ik vaste uren wil hebben. Anders ga ik op zoek naar ander werk. Dus waar heb ik recht op als de uitkering stopgezet wordt? Want ik wil niet afhandelijk zijn van mijn vriend zijn salaris. Maar als de zwangerschapverlof voorbij is ga ik wel weer werken, maar dan halve dagen en 1 ding scheelt, mijn moeder wil heel erg graag oppassen, dus dat is al geregeld
Ik zou dan zelf het UWV eens gaan bellen. Zij kunnen je dan in ieder geval uitsluitsel geven over waar je recht op hebt. Je had volgens mij zelfs ook al recht op Ziektewet uitkering tijdens de periode dat je niet mocht/kon werken. Zorg er ook even voor dat je een overzicht hebt van je gewerkte uren over de afgelopen maanden. Misschien dat je zelfs nog met terugwerkende kracht geld zou kunnen krijgen (ben er niet helemaal zeker van hoor) Verder zijn er een aantal toeslagen waar jullie wel recht op (kunnen) hebben, zoals zorgtoeslag, mogelijk huurtoeslag (mits jullie natuurlijk huren). Verder kan er mogelijk recht bestaan op Kindgebondenbudget. Kijk eens op www.toeslagen.nl Daar kun je een aantal proefberekeningen maken. Kinderbijslag krijg je natuurlijk sowieso... maar voordat je dat geld krijgt zit je al in begin oktober (je hebt pas recht per 1 april en uitbetaling na afloop van het kwartaal)