Maar omdat ze dus op papier "wit" werkt komen ze er vanzelf achter hoor Belastingdienst krijgt info van uwv en ziet het dan wel. Dan komt de gemeente ook vanzelf op de stoep....big problem dus. Eigen schuld, dikke bult vind ik. En ook nog toevallig dat de regering zulke mensen tegenwoordig keihard aanpakt....
Bah, ik kan erg slecht tegen profiteurs en dit is er duidelijk 1! En als we allemaal vooral er een mening over hebben maar er vervolgens niet op handelen, zullen dit soort profiteurs lekker hun gang kunnen gaan. Ondertussen kunnen de mensen die gewoon werken voor hun geld ook nog een deel afdragen aan dit soort profiteurs. Hopelijk snapt jou vriendin dat ze op deze manier ook deel uit maakt van fraude, haar zus is kennerlijk wel is staat gewoon te werken.
Je vriendin moet hier echt mee stoppen. Want het totaal bedrag moet zij doorgeven aan de bd wanneer je de belastingformulieren in moet vullen. Hierdoor moet ze bij betalen.
Nou, dan vind ik het dubbel zo fout. Hierdoor kan de vriendin van TS helemaal in de problemen komen ... het staat namelijk ergens geregistreerd. Lekker dan ... zo'n zus ...
En die vriendin van TS is dan ook de sjaak want die heeft het gefaciliteert en is dus medeplichtig....
Ja ik snap het ook echt niet waarom ze niet alleen voor dat bedrijf gaat werken en ze die uitkering niet stop zet, want uiteindelijk krijg je veel meer problemen als ze je pakken. Ik zou het er ook niet voor over hebben hoor, echt niet.
Ja vond het ook wel zielig voor die vriendin aangezien ze zelf lang niet zoveel verdient en het niet heel makkelijk heeft. Dus dan is het best zuur als je steeds zon hoog bedrag op je rekening krijgt, het eraf haalt en je weer flink rood staat.