Hoihoi, Is er hier iemand die hun toilet heeft geverfd? Ons toilet is redelijk gedateerd. Op google zag ik verschillende foto's van mensen die hun toilet hebben geverfd, dat zag er wel mooi uit. Ik vraag me alleen af, of met name de vloer, mooi blijft i.v.m. het lopen en schoonmaken. Iemand dit al eens gedaan, wat is je ervaring? Welke verf heb je gebruikt? En welke kleur(en) zouden jullie doen? Ik zat te denken aan wit en grijs. Zie foto voor ons toilet nu.
Mijn moeder heeft dit vroeger met de tegeltjes in de keuken gedaan. De eerste jaren bleef dit goed zitten. Maar na een tijdje lieten kleine stukjes los. En als de eerste stukjes los gaan zitten, volgt de rest. Maar goed, dit is járen geleden. Ik neem aan dat de kwaliteit van verf is verbeterd en dat het echt wel mooi wordt. In ieder geval voor een paar jaar. Als de rest van je toilet nog niet aan vervanging toe is zou ik het gewoon doen!
Of je doet zoiets: https://nl.aliexpress.com/item/32967488931.html?src=google&src=google&albch=shopping&acnt=494-037-6276&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&gclsrc=aw.ds&&albagn=888888&albcp=1706100219&albag=73428776544&trgt=539263010115&crea=nl32967488931&netw=u&device=c&gclid=Cj0KCQjw3JXtBRC8ARIsAEBHg4lKoZITUEhIvx5jbQZGUVUzHttiD9NODcads8GNyapJQ7BfrYWq2P4aAojwEALw_wcB Weet alleen niet hoe lang dat blijft zitten.
Nope... Heb het vorig jaar geschilderd in de keuken met speciale (dure) tegelverf en het bladdert gigantisch af. Het plan was eerst om ook de wc te doen, maar het blijft echt niet mooi, dus wij gaan er toch nieuwe tegels plaatsen.
Voor een vloer is tegelverf eigenlijk niet geschikt. Ik heb het wel op de muur zitten, achter de kachel, en dat is na 4 jaar nog helemaal strak, geen krasje op te zien. Maar goed, dat maak je ook niet zo vaak schoon als een toilet, de tegels achter de kachel kan ik met een stofdoek doen. Ik heb de oude tegels geschuurd en ontvet en daarna in 1x geverfd. Dat was heel snel gedaan eigenlijk. Wel een goede tegelverf gebruikt van Flexa.
Ik heb het 6 jaar geleden gedaan bij onze verschrikkelijk toilet. Tegels die tot de helft van de muur zitten wit met metaalverf, de muren en plafond zwart, de vloer (vinyl) zilver. Alles zit nog steeds net zo netjes als toen. Ik heb een keer een tegelvloer met tegelverf gedaan en dat bladderde bijna direct af. Maar metaalverf dus niet. Maar dat is dus alleen op de wanden, en maar half hoog
Wij hebben in ons vorige huis de tegels in het toilet met tegelverf overschilderd maar dat waren vrij kleine en ruwe tegels, waardoor de hechting van de verf prima was. Bij jullie tegels zie ik veel glans dus ik vrees dat deze lastiger hun verf hechten, en dat je sneller last krijgt van afbladderen van de verf. Of je moet er echt even overheen gaan met flink wat schuurpapier, zodat je een iets ruwer oppervlak hebt. Dat zou misschien wel kunnen helpen. Je kunt het altijd proberen.
Ooit in de badkamer gedaan. Wit op de wanden, ging verkleuren, zag er niet heel mooi uit. Als je het geld hebt, zou ik eerder kiezen om van die kunststof wandtegels erover te plaatsen.
Ik vind het nog wel meevallen eigenlijk wat gedateerdheid betreft van de tegels. Is toch vrij neutraal. Ik denk dat een modern fonteintje en moderne wc-pot jouw toilet al heel anders doen ogen.
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Ik had bij gedateerd meer beige tegels met een bloem ofzo verwacht. Ik heb ook een toilet van de bouw waar eerst zo’n simpel, standaard fonteintje bij zat. Deze ervoor in de plaats genomen, meteen een kastje en een ander gezicht.
Ik zou het niet doen en het geld liever stoppen in nieuwe tegels. Persoonlijk vind ik gedateerd wel meevallen.
Hier is het door de vorige bewoners gedaan (huurhuis) Over 1 maand gaan wij verhuizen en laten het dus zo achter. Ik zou het zelf nooit doen.
precies wat ik dacht. Ik vind de gekleurde ‘tekeningen’ en het fonteintje minder mooi dan de tegels. Styling doet een hoop!