Ik zeg : Succes met dit topic Je denkt er wel erg makkelijk over iig.... Vroeger moest men gewoon weer thuis gaan wonen in zo'n situatie..
Ik ben ook een voorstander van thuisblijven voor de kids, maar niet op kosten van de mensen die al dan niet noodzakelijkerwijs 's-morgens wel de moeite nemen om hun kinderen weg te brengen naar de opvang en zelf naar hun werk gaan. En dat omdat mevrouw even wat vrije tijd wil op 19 jarige leeftijd... sorry hoor maar ik vind het echt belachelijk.
Daar kan ik inderdaad ook niet zo goed tegen. Heb je geld nodig en kun je werken dan ga je werken. Zou wel erg makkelijk zijn allemaal. En zeker als je ervoor kiest zwanger te worden ongeacht je leeftijd moet je er zelf voor zorgen. Als je hier al zo makkelijk over denkt zal de rest je flink gaan tegenvallen in het leven.
Yup. Inderdaad. Maar ik denk dat ts in dat opzicht nog weinig volwassen is. Wat me dan ook weer doet afvragen waarom iemand 'bewust' voor kinderen denkt te kiezen. Maar goed, nogmaals, daar kan en wil ik niet over oordelen. Maar moeite heb ik er ook mee.
Hier sluit ik me bij aan! Ik wil voorlopig ook nog wel thuis zijn maar daar wordt de hypotheek niet van betaald.
Je zegt dat je geen kritiek wil dus dan zal ik maar beter niets zeggen.. Werk bij de overheid en kan je wel zeggen dat als je dit doet ( je auto ff van je naam af krijgen - maar er lekker in door blijven rijden - omdat je weet dat je met een auto met die waarde niet in aanmerking komt voor bijstand) en ze komen hierachter.. Dat heet fraude en wordt zwaar gestraft. Als in --> volledig terugbetalen + boete. Je hebt het over dat je dan net uit de schulden bent.. hmmm dan zit je er dadelijk weer in en schuldhulp met fraude komt er niet dus dat lijkt me niet zo'n goed toekomstperspectief voor je kindje. Owja maar ik mocht geen kritiek leveren he, dus ik heb niets gezegd.. Mijn advies gewoon lekker blijven werken en studeren en iets moois voor je kleintje opbouwen. Ik zou ook wel graag de eerste 5 jaar van mijn kind zn leven vrij willen maar helaas dan zul je waarschijnlijk eerst moeten emigreren..