helemaal niets mijnimeel maar sommige kiezen nu eenmaal voor hun kleintje vandaag de dag werk je al bijna voor je opvang want ik vind dat schreeuwend duur en fulltime wil ook niet iedereen of kan niet iedereen der is niets mis met werken maar de banen liggen nu ook weer niet voor het oprapen
ik/wij hebben er voor gekozen dat ik thuis blijf zoiezo het eerste jaar en daarna zien we wel weer! ik heb nix tegen werken werk vanaf mn 17e dus geen problemen mee maar wil lekker van mn kleine genieten dat ken toch ook??? als wij het kennen redden waarom niet... xxx
Er zijn wel heel specifieke gevallen waarin je wél recht hebt op een uitkering bij het nemen van ontslag. Bijvoorbeeld als je partner overgeplaatst wordt en dat niet verenigbaar is met de plek waar je nu werkt. Bijvoorbeeld als je man/vrouw van Maastricht naar Groningen overgeplaatst wordt en jij gaat (natuurlijk) mee in de verhuizing. Maar dit is bij jou niet van toepassing. Een uitkering zit er denk ik niet is, maar wel kinderkorting en andere belastingvoordelen. Succes met de kleine en de financieële puzzel.
Hee Angeleyes! Ik werk ook al niet meer sinds eind dec, wou daarna wel weer aan de slag maar niemand wou me omdat ik zo eerlijk was om te vertellen dat ik zwanger ben. Ik had bij me vorige bedrijf ook zelf ontslag genomen maar ik had ze gevraagt of ze i.v.m me ww beeindiging dienstcontract konden op schrijven en zo alsnog een wwtje gekregen. ( Ja sorry ik werk ook al vanaf me 16e dus vind dat ik daar gewoon recht op heb en van de wind kunnen we niet leven!) 17 juni gaat me ziektewet verlof in en krijg ik weer godzijdank me oude salarisje. Volgens mij heb jij gewoon recht op een bijstand-uitkering, want je bent moeder. Een vriendin van me kreeg dit ook en was zo'n 900/950 eutjes. Alleen moet je wel op tijd zijn met aanvragen, dit kan je bij de sociale dienst doen bij het CWI. Ik zat namelijk ook met deze vraag en ze hebben mij doorverwezen daarnaar toe. En ze hebben ook gezegt dat ik daar recht op heb. Ikzelf ga na me verlof hopelijk weer aan het werk, want ik ben het thuiszitten echt veel meer dan spuugzat. Ik denk dat ik niet heel veel ga werken, zo'n 3 dagen denk ik. En bovendien als je dan onder die 900/950 zit krijg je dat nog aangevult door de sociale dienst! Veel succes en ik zou idd ook ff bellen dan hoor je het van zo'n mannetje groetjes Marijke
@ marijke bedankt meis ja voelde me een beetje aangevallen sorry da ik het zo zeg het was net of ze zeiden dat ik nie wil werken!!! we kennen het gewoon redden maar ik vind het zonde als ik nog ergens recht op heb om het zomaar te laten lopen! toch? jammer dat je geen werk meer kon krijgen!!! maar wel logisch aangezien je inverwachting bent... ik ben nog zo lekker aan het genieten van mn kleine meid dat ik echt niet aan werken mot denken ben dus ook blij dat wij er voor konden kiezen dat ik thuis kon blijven heel veel succes in ieder geval xxx
Ik ga werken via een gastouderburo, dus dat mensen hun geld niet betalen heb ik gelukkig niet En hun zorgen ervoor dat ik kinderen krijg. Ik wil eigenlijk wel 4 dagen werken, met minimaal 2 kids erbij. Anders is het wel erg weinig. Je mag ook niet meer dan een bepaald bedrag werken, waarom snap ik niet eigenlijk... Maar voorlopig lijkt het me erg leuk! ik heb de papieren dus dat is ook wel makkelijk, maar iedereen kan het doen. Als je maar een paar cursisen volgt mag je gast ouder worden
Ja ik vind het ook belachelijk dat ze zo tegen je doen hoor, als jij nog niet wil werken dan moet je dat gewoon niet doen! In andere landen schijnt het trouwens heel normaal te zijn dat moeders het eerste jaar niet gaan werken en voor de kleine zorgen. En ik vind dat we in dit land ook meer dan genoeg belasting betalen, we betalen trouwens overal genoeg aan, dus dan mag je ook wel eens iets terug verwachten, toch? En als jij nu nou een uitkering of iets krijgt, hoeft een ander daar écht niet meer of minder voor te betalen hoor Dus nu lekker genieten van je kleine meisje! xxx Marijke
Je hebt alleen maar recht op bijstandsuitkering als jullie gezamelijk inkomen onder een bepaalde grens ligt en die is behoorlijk laag. Zo laag dat je dan echt niet kunt zeggen ik blijf een jaartje thuis om bij de kids te blijven. Dus het salaris van je vriend cq man zal toch wel behoorlijk goed zijn.
Ja maar ze heeft zowiezo recht op geld! Zelfs een zwerver krijgt in dit land nog geld! Dus je maakt mij echt niet wijs dat een moeder dat niet krijgt!
Als ze zelf ontslag heeft genomen en haar partner boven een bepaalde grens inkomen heeft. Dan krijg je niets. Daarom krijgt een zwerver, mits hij een postadres heeft, wel geld aangezien hij niets heeft. Je wordt gestraft als je een redelijk inkomen hebt en als je net als of of daadwerkelijk niets hebt krijg je alles. Dat zijn de kromme wetten van nederland.
hoe zit het eigenlijk als je een cursus doet : ik kon niet met mijn leraren overweg. er was wat voorgevallen en ik kon het niet meer aan dus ben ik van school gegaan en toen een jaar niks gedaanen nu doe ik een cursus via loi en ik loop stage maarja daar krijg ik natuurlijk niet veel voor. als je naar school gaat krijg je studiefinanciering maar weet iemand hoe het zit als je zo'n cursus doet : oja mijn vriend krijgt het minimumloon en hij is 22.
Dan kun je proberen bij de gemeente om inderdaad bijstand te krijgen. Als je het goed speelt krijg je zelfs je studiekosten vergoedt.
Ehh nouhou.... Je hebt dus geen recht op een WW uitkering als je zelf ontslag neemt maar dus wel op een bijstandsuitkering! Dit is aanzienlijk nog minder dan een ww maar je krijgt het TOCH Ik zelf zat met dit probleem, heb alsnog een WW gekregen, maar heb toen OOK geinformeerd naar een bijstandsuitkering, en werd mij verteld dat ik daar zowiezo recht op had. We wonen hier in NL en ze laten je echt niet met niks zitten, want nou als je alleenstaand moeder bent, laten ze je dus volgens jou maar lekker zonder eten zitten???!!! Echt niet hoor!!
Bij zelf ontslag nemen, omdat je het eerste jaar voor de kleine kiest, dan heb je geen recht op ww. Voor een bijstandsuitkering moet je aan de volgende voorwaarden voldoen: - U hebt onvoldoende inkomen om in uw levensonderhoud te voorzien. Bij de beoordeling hiervan kijkt de gemeente of u een inkomen hebt dat lager is dan de bijstandsnorm, of u over vermogen beschikt en of u alimentatie ontvangt. - U voldoet aan de sollicitatieplicht. Sinds de invoering van de Wet werk en bijstand (WWB) geldt een algemene sollicitatieplicht. Hierbij geldt als criterium ´algemeen geaccepteerd werk´. Dat betekent dat u ook werk moet aannemen dat niet aansluit bij uw opleiding en werkervaring. - U verblijft rechtmatig in Nederland. - U bent 18 jaar of ouder. - U bent niet gedetineerde. - U ontvangt niet al een uitkering als kunstenaar (of uw partner). Kwebbel
Als alleenstaande moeder heb je inderdaad recht op bijstand als je geen ander inkomen hebt!! Máár als je een partner hebt die een bepaald inkomen heeft heb je géén recht op bijstand of kun je gekort worden op je bijstand. (Mijn moeder zat in de bijstand en heeft toen zij een nieuwe partner kreeg nog heel lang apart gewoond omdat zij op het moment dat hij bij haar introk haar uitkering zou kwijtraken, je moet zelfs opassen als je dingen krijgt van iemand, als ze daar achter komen kun je ook gekort worden op je uitkering ) Anders zou ik het ook wel weten hoor......mijn man verdiend redelijk goed maar niet zo veel dat ik zo maar een jaartje kan stoppen met werken. Als ik er zomaar eventjes een bijstand uitkering bij kon krijgen van zo'n 900 eurotjes (dat verdien ik nu) dan deed ik dat wel 'effetjes' (en met mij een hoop anderen denk ik...... ). Dus nee, ze laten alleenstaande moeders in dit land niet verhongeren, maar als datzelfde moedertje gaart samenwonen met iemand die inkomen heeft raakt ze dit wel kwijt. En als je ontslag neemt en je partner heeft een inkomen dan krijg je helemaal niks!
Als ik dit allemaal lees, verbaast het mij behoorlijk dat jullie jonge meiden zo makkelijk over een uitkering praten! Het is toch fijn om niet je hand op te hoeven houden???? Al dat uitkeringsgeld moet toch verdiend worden hoor, maar dan door andere mensen zeker? Het is inderdaad heel jammer dat andere mensen hier misbruik van maken (in mijn ogen), maar daar wil je zelf toch niet bijhoren? Ik snap dat meer geld hebben fijn is, maar wat is er fijner dan het zelf te hebben verdiend?! Ik begrijp ook dat dat voor sommigen niet kan omdat ze daar echt niet toe in staat zijn, maar volgens mij zijn we hier allemaal jong en voor het merendeel ook gezond. Als je meer geld te besteden wilt hebben, kun je ook overwegen weer aan het werk te gaan. Als dat geen optie is(bijvoorbeeld omdat je fulltime moeder wilt zijn), dan moet je niet rekenen op 'gratis' geld. Ik krijg als werkende moeder vaak commentaar op het feit dat ik niet fulltime bij mijn kind ben, maar ondertussen verwachten veel thuisblijf-moeders wel iedere maand een uitkering... Daar kan ik me weleens kwaad om maken, want het geld dat hun gegeven wordt, wordt door onder andere mij en mijn man verdiend!
Ik dacht toch dat ik duidelijk vermeldt had in het vorige berichtje dat als je PARTNER voldoende inkomen heeft. Alleenstaande moeders krijgen wel bijstand maar de ex-partner moet de alimentatie aan de gemeente of moeder betalen waardoor de bijstandsgeld beduidend minder wordt. In deze situatie gaat het duidelijk om een relatie en niet een alleenstaande!