uitkering of zoiets???

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

denk dat we deze discussie beter kenne sluiten want dit loopt uit de hand!!!
    in ieder geval bedankt voor de reacties...

xxx

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Komop meiden, we kunnen hier toch wel op een enigszins volwassen manier met elkaar in discussie gaan? Dan blijft het hier een stuk gezelliger...
    Sorry, ik ga nu even off-topic :oops: , maar ik vind het zo jammer als er zo'n venijnig sfeertje ontstaat......

3. Niet meer actief

ben het helemaal met je eens het was gewoon een onschuldige vraag omdat ik verschillende verhalen hoorde dus vandaar deze vraag maar zonde dat het zo uit de hand loopt.

xxx

4. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Jaaaa ik houd er nu ook mee op hoor, maar sommige mensen denken dat ik loop te liegen hier, terwijl ik het zelf van zo'n persoon die dat werk doet heb gehoord!

Dit is ook mijn laatste bericht hier, laten we het idd gezellig houden ;)

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hoi Angeleyes,
    De kracht van de lounge is natuurlijk ook dat je hier al je vragen gewoon kwijt moet kunnen, persoonlijk vind ik het altijd erg interessant om de verschillende antwoorden en meningen te lezen, vaak leer je er zelf ook nog van alles van :D .
    Hopelijk heb jij genoeg info verzameld nu en kan je er wat mee, succes!
    Groetjes, Anakin (en welterusten voor nu...hihi)

6. Niet meer actief

@ anakin ik vind het ook altijd erg intresant om te lezen maar niet als het zo moet hou het liever gezellig!!!
    ik heb genoeg info en ga het gewoon eens navragen dan horen jullie het wel.

xxx

7. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Hier sluit ik me ook bij aan! Het is toch van de zotte dat je zelf ontslag neemt, er voor kiest om het eerste jaar thuis te blijven (je schrijft dat het financieel allemaal kan) en dan ook nog te hopen op een uitkering :confused: ......Onder het mom van "heb ik recht op".
    Sorry, maar dat is mijn mening....

8. Niet meer actief

sorry maar ik laat me niet uit maken voor een geld wolf hetwas gewoon een vraag omdat sommige mensen zeiden dat ik er wel recht op had!!!
    we hebben vanaf december ook nix gehad anders had ik er toch wel eerder achter aan gegaan...
    beetje lullig dat jullie zo reageren...

xxx

9. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Wie maakt jou dan uit voor geldwolf?????

10. Niet meer actief

nouja zo komt het over dan laat ik het zo zeggen maarik laat m sluiten ik heb hier geen zin meer in het was gewoon een vraagje...

xxx

11. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei

dat hebben ik en mijn ook
    een gezamelijke bijstandsuitkering

12. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    hoi angeleyes,

maar iedereen heeft recht op een uitkering
    dat is mij altijd verteld

en het heeft helemaal niks met geldwolf uit te maken

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Je zult niet meer reageren hier, maar wil toch nog even een reactie geven.

Ik heb nergens zien staan dat iemand je een leugenaar noemt hoor. Persoonlijk denk ik dat je het gewoon verkeerd begrepen hebt. Misschien dat in jouw situatie wel bijstandsgeld voor je wordt uitgekeerd (ik weet niet of je samenwoont en of je partner voldoende verdiend om boven bijstandsniveau uit te komen) maar in de situatie van de TO gaat ze toch echt geen bijstandsuitkering krijgen hoor.

Geloof dat nou maar ;)

14. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Ik snap niet hoe mensen die al zo krap leven van bijv. een uitkering kiezen om kinderen te nemen. Zorg dan dat je alles financieel op orde hebt. Een kind heeft recht op een stabiele basis.

15. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Nou meid, dan zal je nog verbaasd opkijken, je moet aan allemaal regels voldoen en alleen als je alleen staande moeder bent heb je er recht op.
    Als je een vriend of man hebt is hij automatisch verantwoordelijk ook financieel

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat gaat er eerlijk gezegd ook wel een beetje door mijn hoofd. Kijk, als je zwanger bent en je verliest je baan, of als je al kinderen hebt... dan valt het allemaal prima te regelen met een bijstandsuitkering! ('t is dan niet anders!)

Maar ik snap de mensen die nu bewust bezigzijn kinderen te krijgen terwijl ze zelf van zo'n lage uitkering moeten rondkomen ook niet helemaal.
    Waar wordt dan het geld vandaan gehaald voor de uitzet ed? Of krijg je daar dan ook extra financiering voor als je in de bijstand zit?

17. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Ja, het is te gek voor woorden maar als je in de bijstand zit krijg je ongeveer 450 tot 600 euro om spullen aan te schaffen. Belachelijk vind ik
    (sorry)

18. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Helemaal met je eens, ik krijg dan geen commentaar, maar als ik kon kiezen was ik natuurlijk full-time mama. Ik kan me er ook kwaad om maken.

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Als de ouders bewust voor kinderen hebben gekozen en dan die extra bedragen krijgen vind ik het eigenlijk ook wel belachelijk idd :(

Maar bij 'ongelukjes' of werk kwijtraken etc. snap ik het wel weer.
    Ze kunnen daar helaas ook geen grenzen instellen natuurlijk.

20. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Ik ken een paar mensen die in de bijstand zaten en bewust een kind hebben gekregen en dus ook dit bedrag kregen.

Eentje wel tot 5x toe.

Deel Deze Pagina