laminaatvloer schoon maken

Discussion in 'De lounge' started by Sas26, Jan 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    Hoi meiden, ff huishoudelijk vraagje haha! We hebben een laminaatvloer, en nu zie je zeg maar steeds van die doffe plekken er op 9als je op blote voeten hebt gelopen denk ik?) Iemand een goede tip hoe je dat er af krijgt? Als ik dweil ziet het er namelijk even goed uit, maar half uurtje later niet meer.... Ik dweil met een laminaatreiniger....maar ik dacht misschien zijn er wel andere tips?

Dank je! Groetjes, Sas

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik maak ook ergens schoon en op dat laminaat zie ik ook soms een beetje een witte waas. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik iets teveel schoonmaakmiddel erin doe? (Blue wonder).

En als dat het niet is, lees ik ff mee...

3. Tese

Tese Niet meer actief

Ik dweil ook met laminaatreiniger en heb er geen problemen mee. Je ziet wel alles sneller op laminaat. Dat is wel lastig. Zeker met een kleintje aangezien je eigenlijk elke dag zou moeten dweilen omdat het er niet meer uitziet!!!

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Doe je het daarna ook afdrogen?
    Wij hebben *gelukkig* alleen maar in de gang en boven op 1 kamer laminaat en als ik dweil dan doe ik daarna meteen met een doek eroverheen om het droog te makener is daarna geen streep of iets te zien!

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi,

Ik ken dit probleem. Laminaatreiniger doet een soort glans bescherm laagje op je vloer, en als je het gebruikt moet je sowieso vrij precies doseren.

Ik kan alleen niet tegen strepen en (zweet) voetjes in het (zon) licht dus ik gebruik gewoon warm water met een heel klein scheutje allesreiniger en een grote scheut schoonmaakazijn. Je kan ook van Hagesan een laminaatreiniger kopen (streeploos schoon heet dat of zo) dan krijg je ook geen strepen.

Hier is het wel zo dat er dus geen beschermlaag is maar ja al die vegen en strepen vind ik er niet uitzien dus hier een streeploze en vetvrije vloer! Verder gewoon schoenen uit binnen.

Ik dweil overigens met een grote blauwe microvezel dweil die het meteen droog achterlaat dus ben je ook nog eens snel klaar. Nadrogen is dan niet nodig wat wel zo gunstig is met laminaat.

Succes, Charlie

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

@ kleintje 88, pffffffff dat kost je dubbel zoveel werk. Met een droge doek erachter aan. En ik heb al zo'n hekel aan dweilen...

7. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Ik gebruik voor onze laminaatvloer Blue wonder.. niet teveel van in doen, anders krijg je een vette vloer, maar verder werkt het super..
    (werkt ook goed voor je ramen trouwens:D)

8. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    Hier precies t zelfde! En heb al van alles geprobeerd (ook bovenstaande) maar helaas.... Wij hebben een erg goedkope vloer omdat we in nieuwbouw zijn gaan wonen en de eerste 2 jaar geen straat hadden. We vonden het zonde om dan meteen een dure vloer te nemen ivm zand en de hond enzo. Dus ik dacht dat het dus aan de kwaliteit vloer lag..... Heb in ons vorige huis ook laminaat gehad (duudere) en daar had ik het niet bij!

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Tip: een keer schoonmaken met lauw water en alleen een microvezeldoekje. Heel vaak het doekje uitspoelen en het water verversen, dan heb je er geen last meer van.

Collega van me heeft jarenlang vloeren gelegd (parket en laminaat) en die zegt ook dat je er geen gekke schoonmaakmiddelen op moet doen. Wordt het alleen maar lelijker van...

Alle schoonmaaakmiddelen laten iets van een waas achter.

Evt. kan je er wel azijn bij doen, lost het vet beter op.

10. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Een scheutje ammonia met een druppel afwasmiddel. Dat doet uitstekend werk.

11. Beep

Beep Bekend lid

Sep 26, 2007
    505
    1
    18
    Ok, niet lachen, maar hier komt een hele domme vraag: waar doen jullie de dweil omheen? Vroeger deed ik een "standaard" dweil om een trekker heen, maar dat vond ik eigenlijk niet fijn. Sinds een paar jaar gebruik ik nu een dweil van Hara, die past ook op een speciale dweilstang (hoe heet zoiets:(). Maar ik lees de laatste tijd dat microvezeldweilen heel fijn zijn. Maar waar die je die dweil dan op/aan?

Pfff, beetje domme doos ben ik wel;)

12. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,063
    2,202
    113
    Brabant
    ik heb zo'n schrobber (zeg maar zo'n soort bezem) en daar doen ik hem gewoon omheen, kan ik lekker veel kracht zetten.

13. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    op mijn werk heb ik een cursus schoonmaken gevolgd (uh.. hoera :p) en het schijnt dus beter te zijn om te dweilen zonder schoonmaakmiddelen, dit omdat je anders een laagje op je vloer krijgt/maakt waaraan vuil zich eerder hecht...

14. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Bij die 2 dames (moeder en dochter) van het programma "hoe schoon is jou huis?", gaven ze eens als tip om je gedweilde vloer na te dweilen met een emmer schoon water met een beetje glansspoelmiddel (vaatwasmachine) erin. Schijn je een prachtige vloer van te krijgen..

15. nicole26

nicole26 Niet meer actief

DUMBLY laminaatreiniger een paar druppels erin en nooit geen waas of voeten of wat dan ook meer .... echt heel goed spul !!

16. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Hier laminaat reiniger van HG.
    Ik heb zo'n dweil van leifheit met uitwringpers maar ik vind em veel te nat dus zou em na moeten dweilen. Nu dus gewoon weer met de trekker en microvezeldweil

17. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Microvezel is inderdaad het beste, en dan niet te nat en niet te droog.. en dan zonder schoonmaakmiddelen ;) al gebruik ik dat alleen op het werk, thuis wel stiekem allesreiniger hihi gaat het lekker ruiken!

18. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    #18 Rnate, Jan 20, 2010
    Last edited: Jan 20, 2010
  19. mila2008

mila2008 Bekend lid

Jun 12, 2009
    628
    0
    0
    hier azijn met een klein scheutje glaansspoelmiddel voor de vaatwasser, en dan niet te nat dweilen. werkt hier perfekt!

Share This Page