Opzegtermijn tijdelijk contract

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Blaadje, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ik heb een tijdelijk contract maar nu viel mij op dat hierin staat dat werkgever en werknemer een opzegtermijn van 1 maand hebben.
    Wat houdt dit precies in? Betekend dat dat mijn werkgever mij op ieder gewenst moment de deur kan wijzen met 1 maand opzegtermijn?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Blaadje,

Nee, de opzegtermijn betekent niet dat je werkgever je op ieder gewenst moment kan ontslaan. Dat mag alleen als hij toestemming heeft om je te ontslaan (ontslagvergunning).

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Hartelijk bedankt voor je snelle antwoord.
    Dan nog een vraagje,

Als ze mij niet binnen een maand voor het aflopen van mijn tijdelijke contract laten weten of ze wel/niet verlengen, wordt het contract dan automatisch verlengd?

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Blaadje,

Alleen als dit letterlijk in de tijdelijke arbeidsovereenkomst staat, moet je werkgever van te voren laten weten dat je contract niet verlengd wordt. De termijn moet daar ook in staan. Staat dit niet in het contract? Dan hoeft je werkgever je in principe niet laten weten of je contract verlengd wordt. Het contract eindigt namelijk van rechtswege op de einddatum van het contract.

Heb je na de einddatum van het contract nog gewerkt? Dan is daarmee het contract stilzwijgend verlengd.

De wetgeving hierover vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina