Beste UWV. Op dit moment ben ik zwanger en op 27 mei 2014 uitgerekend. Op 21 april eindigt mijn (detacherings)dienstverband (40 uur per week). Ik hoop dat het bedrijf waarvoor ik werk, mij direct bij hun in dienst wil nemen, voor 24 uur per week. Mijn zwangerschapsverlof wil ik graag 6 weken voor de uitgerekende datum in laten gaan. Als mijn nieuwe contract (van 24u per week) in gaat tijdens mijn verlof, heeft dat dan nog invloed op de hoogte van mijn zwangerschapsuitkering?
Beste Espoir, Je wilt weten of wisselen van werkgever/contract tijdens je verlof invloed heeft op de zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO). De hoogte van je WAZO wordt gebaseerd op het inkomen dat je verdiende vanaf de voorlaatste maand bij je laatste werkgever. Het gaat hierbij om een periode van één jaar. Wisselen van werkgever/ contract na de ingangsdatum van de WAZO heeft geen invloed op het recht dat aan je is toegekend. Actuele informatie over de berekening van de WAZO vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare