Hoi, Ik werk sinds 1 juni bij een kdv maar door mijn zwangerschap ben ik vanaf ong. week 19 100% ziekgemeld omdat het werk te zwaar werd en zij geen vervangend werk hadden voor mij. Ik heb mijn ingeroosterde uren nog wel betaald gekregen en zou voor de rest een uitkering krijgen. Nu kreeg ik 2 dagen geleden een brief van het UWV dat ik in aanmerking kom voor een uitkering door mijn zwangerschap en dat het gemiddelde loon van de afgelopen 12 maanden wordt genomen, dit is welgeteld ong. 2 euro per dag. Dit zet niet echt zoden aan de dijk en ik vroeg me af of ik nog een aanvullende uitkering kan krijgen? Alvast bedankt groetjes Lisette Visser
Beste Lisette, Ik begrijp dat je wilt weten of je recht hebt op een aanvulling van het UWV. Je geeft aan dat je per 1 juni werkt bij deze werkgever en per week 19 ziek gemeld bent. Echter week 19 is voor aanvang van je dienstverband. Ik ga ervan uit dat het een ander weeknummer moet zijn. Als je al 100% van je dagloon ontvangt, is er bij het UWV geen aanvulling mogelijk op jouw uitkering. Uit de hoogte van je dagloon maak ik op dat je nog niet zo lang werkt, ben je wellicht een starter op de arbeidsmarkt? Voor deze groep mensen is er onder bepaalde voorwaarden een andere berekening van het dagloon mogelijk. Als je denkt hiervoor in aanmerking te komen, neem dan contact op met UWV-telefoon(0900-9294). Actuele informatie daarover vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team
Bedankt voor je reactie ik bedoelde week 18/19 van mijn zwangerschap niet kalenderweek . Ik ben inderdaad een starter op de arbeidsmarkt hiervoor studeerde ik. Ik zal het nummer maandag gelijk bellen bedankt!