einde ziektewet na bekkeninstabiliteit

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door angelizzy, 18 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angelizzy

angelizzy Lid

20 jun 2014
    46
    1
    8
    Hoi

Ook hier een vraag. Ik zat in de ziektewet wegens bekkenklachten (dus de 13 weken regel is niet van toepassing). Dit is ingegaan vanaf nov2014 met tussentijds mijn zwangerschapsverlof. Nu moet ik weer werk gaan zoeken ondanks mijn klachten en nieuwe zwangerschap, dus mij weer beter gemeld.
    Nu heb ik van het uwv een brief ontvangen dat ik geen recht op ww meer heb, terwijl ik nog 7 maanden open heb staan. (16 maanden totaal waarvan 9 verbruikt voor de ziektenwet).
    Letterlijk: u krijgt geen uitkering, omdat u daarvoor onvoldoende weken heeft gewerkt!
    Om ervoor te zorgen dat u inkomsten heeft zetten wij u uitkering voort tm 21 april 2017!

Wat een krom bericht! Kan dit een fout zijn, want ik heb toch echt recht op nog 7 maanden!

Alvast bedankt

2. angelizzy

angelizzy Lid

20 jun 2014
    46
    1
    8
    Even ter aanvulling: of halen ze de 13 weken evengoed van je overgebleven ww af?

Vraag 2: wat als ik weer ziek word door mijn nieuwe zwangerschap? Telt dit als een nieuwe periode?

3. angelizzy

angelizzy Lid

20 jun 2014
    46
    1
    8
    Hoi op het eerste gedeelte heb ik al antwoord, maar alleen vraag 2 dus.
    Als ik opnieuw in de ziektewet beland na 4 weken ivm zwangerschaps redenen van een nieuwe zwangerschap telt dit als een nieuwe ziektwet periode?

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Angelizzy,

Ik kan me voorstellen dat de resterende duur van de WW-uitkering een teleurstelling voor je is. Je wilt graag weten of deze resterende WW-duur goed is.

Over de brief die je hebt ontvangen: Je hebt een formele afwijzing van je WW-aanvraag ontvangen omdat je door ziekte en WAZO-verlof onvoldoende gewerkt hebt waardoor geen nieuw recht is opgebouwd. Wel wordt de WW-uitkering die je eerder had nu weer voortgezet. Dit wordt een herleving genoemd.

Bij een ziekmelding vanuit de WW ten gevolge van zwangerschap of bevalling gaat de Ziektewet gelijk betalen omdat deze uitkering 100% van je dagloon is. De eerste dertien weken loopt je WW-recht door.
    Meld je je nu ziek bij de WW? Dan gaat de dertien weken regel weer opnieuw van start.

Wil je weten hoe de berekening in jouw situatie precies is gegaan?
    Neem dan even contact op met de klantenservice.
    Dit kan door een bericht te sturen via de Werkmap.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Viktoria
    UWV Webcareteam

Deel Deze Pagina