uitkering/werktraject echt niet mogelijk?

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Beckje, Jul 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    Goedemiddag,

Helaas is het in de afgelopen jaren steeds mislukt om te werken... of om werk te vinden.
    Ik ben een jaar geleden gediagnostiseerd met de Borderline-Persoonlijkheids stoornis, waardoor het werk houden gewoon erg lastig word. Zeker als ik moeilijkere periodes heb.

Bijstand kan ik niet krijgen (wat ik vreemd vind gezien mijn vriend waar ik mee samen woon, technisch gezien niets van mij is, dus geen samenlevingscontract e.d. en hij net iets meer dan 't minimum verdient) en een WW uitkering gaat ook niet, omdat het nog niet gelukt is een baan lang vol te houden.

Ik ben nu 24, heb wel een opleiding afgerond met diploma (directiescretaresse). Zijn er nog andere opties voor bijv. een uitkering?
    of een begeleidend werktraject waar ik op mijn eigen tempo weer alles kan opbouwen?

Alvast bedankt,

mvg,

Beckje

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Beckje,

Ik begrijp dat het je zelfstandig niet lukt een baan te vinden en vooral om een baan te houden. Als je al op jonge leeftijd een ziekte of handicap hebt gekregen kun je een Wajong-uitkering aanvragen.

Vanuit de Wajong-uitkering kun je hulp krijgen bij het vinden en behouden van werk. In veel gevallen kun je als je nog geen werk hebt een financiele ondersteuning van UWV ontvangen.

Actuele informatie over de Nieuwe Wet Wajong en hoe je de uitkering aanvraagt vind je op deze pagina.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    Beste Ella,

Hartstikke bedankt voor de info.
    Ik zal zsm kijken of ik hier toch recht op heb.

Mvg,

Beckje

Share This Page