hoe zit dat nu?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Moedertjevj, 14 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    dames, ik heb een vraagje

ik ben uitgerekend op 4 februari 2008, en ik moet nog werken tot 22 januari 2008, dan is mijn contract gedaan, dus geen zwangerschapsverlof, mijn contract loopt gewoon ten einde, ik had een contract van een jaar dat liep van okober 2006 tot oktober 2007, maar ze hebben mij toch nog een verlenging gegeven van 3 maanden, dus tot 22 januari 2008!

nu is mijn vraag, wat als ik voor 22 januari beval? en kan ik dan nog een uitkering krijgen terwijl ik thuis ben op val ik gewoon op niets?

2. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou ff kijken op de site van Sociale Zaken: www.szw.nl. En anders ff bellen of langsgaan bij het Juridisch Loket: www.juridischloket.nl.
    Werkgevers maken er namelijk vanalles van, maar als zwangere heb je echt ontzettend veel rechten. Succes met uitzoeken. Mocht je er niet uitkomen, mail me dan even.

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Je MOET minimaal 4 weken vantevoren met zwangerschapsverlof, dat is wettelijk bepaald. Als jij dus 4 februari bent uitgerekend, dan is 7 januari uiterlijk de eerste dat van je zwangerschapsverlof. Ook al loopt je contract tot 22 januari!
    Ik zou dus even contact opnemen met SZW en het verhaal uitleggen.

Normaal kun je kiezen om 4 of 6 weken vantevoren met verlof te gaan, dus als je voor 6 weken kiest, dan gaat je verlof zelfs al op 24 december in!

Volgens mij krijg je de periode tot 22 januari gewoon zwangerschapsverlof via je werkgever betaald en daarna tot 10 a 12 weken na je bevalling van het UWV, dus ook met hun zou ik even contact opnemen.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina