Volgens mij hetzelfde als een ander het aan de werkgever doet. Wat is dat dan, voor de 12e week?? Ik weet het niet precies, ik heb het gelijk verteld haha
Aan je werkgever moet je het ten minste drie maanden voor de uitgerekende datum vertellen. Hoe dat zit bij de uitkeringsinstantie weet ik niet. Als deze instantie het CWI is, dan ben je vanaf een aantal weken zwangerschap niet meer sollicitatieplichtig.
Ohw haha 3 maanden voor de uitgerekende datum... Ik dacht voordat je 3 maanden zwanger was @ Bar: ja, maar in plaats van een ww-uitkering (of wat voor uitkering krijg je?) krijg je dan een wazo-uitkering (zwangerschapsuitkering).
dank je meiden! ik ga volgende week maar eens even heen dan. moet dinsdag nog een keer naar de vk en als dan alles weer goed is ga ik maar eens naar die instantie toe. ik ben wel heel benieuwd of je dan doorbetaald wordt tijdens je verlof, ik vraag me ook af wat er gebeurd als je bijvoorbeeld eerder dat je verlof een keer ziek bent ofzo, ik ben net van mijn misselijk heid enzo af, maar heb daar verder niks over vermeld, geen idee of je je dan ziek moet melden of hoe dat gaat, nou ja, informatie halen dan maar
@ Sim: Ik heb dan wel werk ipv een uitkering, maar volgens mij is dat hetzelfde. Ik zit al vanaf januari thuis door zwangerschapsklachten en als je ziek bent door zwangerschapsklachten VOOR of NA de bevalling dan krijg je 100% doorbetaald!! Dit is bij een uitkering neem ik aan hetzelfde Maar vraag je alles gewoon precies na, dan weet je precies wat je moet doen en waar je recht op hebt!!
Naar mijn weten kan je je eigen ook ziek melden als je een uitkering hebt, alleen de meeste mensen doen dit niet. Uitkeringsinstantie is ook een werkgever je hebt sollicitatieplicht bijv... Tuurlijk zullen ze zeggen dat het niet nodig is maar het kan wel.
Ja inderdaad... Ik geloof ook dat je je ziek moet melden als je een keer ziek bent, maar geloof inderdaad ook dat de meeste dat niet doen.
hey het ligt eraan, als je een ww uitkering hebt, wordt het idd een wazo! die kan je in laten gaan, 4 of 6 weken voor de uitgerekende datum! en moet je uiterlijk 2 weken voor die tijd aangevraagd hebben! (dusz als je hem 6 weken voor de uitgerekende datum in wil laten gaan, moet je hem 8 weken voor de uitgerkende datum hebben aangevraagd!) ik heb dat zelf ook gedaan, maar dta kan je ook vinden op www.uwv.nl en dan bij ziekte en zwangerschap! dan moet je dat formulier downlaode, en ingevuld opsturen met een zwangerschapsverklaring van je verloskundige!! groetjes..
klaasje, ik lees net je berichtje en heb vanmiddag dus precies hetzelfde gehoord van de instantie! je ww schort dan gewoon ff op. en inderdaad als je zwanger bent en daardoor ziek word (of sowieso ziek word) kom je in de ziektewet en die betalen dan gewoon je uitkering, maarja, ik zit nu al vanaf mijn hele zwangerschap met een uitkering (minder ) maar goed is niet anders, maar zowat op twee weken na, de hele zwangerschap beroerd en stress. die vrouw zei wel dat ik me dan beter ziek kon melden ook nav die stress, maar ja dat wist ik ook niet, voel me gelukkig nu wel beter en ook gevoelsmatig gelukkig bedankt meiden voor het meedenken!