Nieuwe baan en zwanger, advies?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door peetje80, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetje80

peetje80 Actief lid

26 jun 2006
    176
    0
    0
    Hallo allemaal.

Ik ben twee weken geleden begonnen met een nieuwe baan en heb mijn uitzendbureau nog niet verteld dat ik zwanger ben. Maandag moet ik voor mijn eerste echo heen. En eigenlijk wilde ik daarna langs het uitzendbureau om te vertellen dat ik zwanger ben, maar nu word er in mijn omgeving geadviseerd om nog maar een tijd te wachten.
    Wat vinden jullie en zijn er ook regels voor?

Groetjes Petra

2. peetje80

peetje80 Actief lid

26 jun 2006
    176
    0
    0
    oeps, volgens mij heb ik em onder het verkeerde kopje geplaatst......

groetjes

Heb hem voor je verplaatst, Monika

dankjewel!!!

3. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wettelijk gezien hoef je je werkgever pas drie maanden voor je uitgerekende bevallingsdatum te vertellen dat je zwanger bent. Volgens mij doet alleen niemand dit omdat het op een gegeven moment toch wel te zien is. Persoonlijk vind ik het niet fair tegen over een werkgever om er (te) lang mee te wachten.

Het heeft daarnaast ook voordelen om het snel te vertellen omdat je werkgever alleen dan jouw en de gezondheid van je baby kan beschermen. Je hebt bijvoorbeeld recht op extra pauze tot 1/8 van je werk tijd.

4. peetje80

peetje80 Actief lid

26 jun 2006
    176
    0
    0
    Dank je voor je reactie, ben inderdaad van plan om vanmiddag even bij het uitzendbureau langs te gaan en het gewoon te vertellen. Zit mezelf niet lekker als je het stil houd en als ze mijn zwangerschap als iets zien om na deze drie maanden niet verder met mij te gaan is dat vooral hun verlies.

Groetjes Petra

5. Mayra

Mayra Lid

17 jul 2006
    6
    0
    0
    Hoi Petra,
    Ik zit in t zelfde schuitje als jij!. Hoe heb jij dit opgelost, ben je al langs t uitzendbureau geweest? Zo ja hoe was hun reactie?. Laat je me ff weten ?

6. peetje80

peetje80 Actief lid

26 jun 2006
    176
    0
    0
    Hallo Mayra.

Ik heb het uitzendbureau gewoon gebeld (was nl wel heel warm om de halve stad door te lopen) en mijn contactpersoon vond het heel leuk en feliciteerde me en toen heb ik gezegd van "ik hoop dat mijn zwangerschap niet voor problemen gaat zorgen" En toen reageerde hij heel verbaasd, "waarom zou het problemen opleveren". Heb het later ook op mijn werk gezegd en daar reageerden ze ook leuk. De klus is alleen helaas voor iedereen na drie weken afgelopen, maar ondertussen hebben ze me wel weer voor een nieuwe klus gevraagd. Zo zie je maar, het hoeft dus helemaal geen probleem te zijn!!!

Groetjes Petra

Deel Deze Pagina