Wie weet dit. Kan je een uitkering aanvragen als je contract niet in verlengd voor de dagen dat ik eerst werkte? Ik werkte 3 dagen maar nu dus maar 2. Ik heb dus voor de 3e x een jaarcontract gekregen alleen nu voor 2 dagen. Ik heb er dus niet voor gekozen. Ik ben hard opzoek naar een nieuwe baan voor 3 dagen. Tussen neus en lippen hoorde ik dat ik dus voor die ene dag een uitkering kan aanvragen. Iemand die mij kan zeggen hoe en wat hiervoor?
hoe dat zit weet ik niet ... daar kan ik je niet bij helpen, maar bij mijn moeder was het zo dat toen ze voor de 3e keer een jaar contract aangeboden kreeg dat het een vast contract moest zijn want ze mogen geen 3 jaar contracten aanbieden...
er is crisis op me werk. Ik ben dus niet zeker van me baan. Ik wil dus ook geen 2 maar 3 dagen werken.
@ SLC,..dat klopt, je kan voor 1 dag een ww uitkering aanvragen. Je krijgt dan 75% van je laatst verdiende loon voor die ene dag. Je moet je dan aanmelden bij het UWV werkbedrijf Je kunt online je ww uitkering aanvragen en je inschrijven bij UWV werkbedrijf (voorheen CWI). Je moet ook verplicht solliciteren. Maar het levert uiteindelijk ook inkomen op, dus de moeite waard zou ik zeggen. Oja, de lengte van je uitkering is het aantal jaren werkverleden is het aantal maanden uitkering. Alleen de eerst 2 of 3 zijn 75%, daarna wordt het minder.
zit er verder geen addertje onder het gras? Ik wil toch graag verder solliciteren totdat ik weer 3 dagen vind. Oja..moet ik op alles solliciteren of wat bij mijn beroepsgroep hoort? Nu heb ik wel de 26e ergens al een gesprek.
Je hoeft het eerste jaar alleen op vacatures te reageren binnen jouw vakgebied. Daarna moet je ook ander werk accepteren. Maar je hoeft dus maar voor die 8 uur te solliciteren. Als je zelf al bezig bent is dat alleen maar positief! Geen addertjes hoor,..alleen als je door eigen schuld werkloos bent,..dan krijg je niets. Maar in dit geval is dat niet zo.
andere vraag erbij: stel dat ik binnen dat jaar niets iets anders vind. En ik zeg: nouja dan maar 2 dagen want het lukt toch niet. Nu met al die banen die voor het oprapen zijn he (NOT) wat zouden ze dan doen?
Je krijgt maar voor een bepaalde tijd geld van het uwv, mijn man werkte 9 maanden kreeg ontslag en heeft 3 maanden uwv gehad en krijgt nu ww. Als je onder het minimum uit komt zal ook de ww (solciale dienst) dit te kort aanvullen
toen ik van 30 naar 20 uur ging door baan verlies, kreeg ik 10 uur ww.. maar moest wel solliciteren ook op banen van 30 uur.. niet alleen op die van 10. soms wilt uwv schappelijk zijn en zeggen die 10 uur ww.. die krijg je, je hoeft maar 1 keer per maand te solliciteren en we zien je over half jaar terug. omdat je in elk geval werk hebt voor 20 uur. dat kan, maar dat hoeft dus niet..
Recht op een WW-uitkering heb je in principe als je voldoet aan deze voorwaarden: Je bent werkloos wanneer je: - minimaal vijf arbeidsuren per week verliest (of als je minder dan tien uur per week werkte, minimaal de helft van de totale arbeidsuren) - geen recht meer hebt op loon over die verloren arbeidsuren - beschikbaar bent om passende arbeid te accepteren, door te solliciteren Je schrijft dat je eerst drie dagen werkte en nu twee. Het ligt er dus een beetje aan hoeveel uren je verloren hebt, niet zozeer hoeveel dagen. Als je meer dan vijf uur verloren hebt, kun je een WW-uitkering aanvragen. Ga anders eens langs het UWV Werkbedrijf. Die kan je ook gemakkelijk bellen. Dan wordt je meteen een stuk wijzer. Een uitkering aanvragen kan ook via www.werk.nl. Succes! Groetjes, Josien
ik ben dus 8 uur kwijt. Maar ik durf ze alleen de volgende vraag niet te stellen die ik al eerder vroeg. Hopelijk weet iemand dit. Stel ik kom na een jaar NIET aan een baan in mijn beroepsgroep. Ik heb dus 2 dagen gewerkt bij mijn huidige baas en 1 dag een uitkering gekregen. Mijn huidige baas zegt dan, je krijgt nu wel een vast contract voor je 2 dagen of misschien toch weer 3. (ze denken dat het uiteindelijk bij ons wel goedkomt) Of ik heb na een jaar zo iets van pfff er is geen baan te vinden voor 3 dagen wat ik leuk vind. Wat doen ze dan met de uitkering? Moet ik die dan terug betalen ofzo? Ik heb dan eigenlijk een jaar lang geld gekregen waar ik niets voor hoefde te doen.
SLC,..ik zou wel voorzichtig zijn met wat je vraagt aan het UWV. Je krijgt de uitkering zolang je er recht op hebt. Je hebt er recht op totdat je door werk die uren weer aanvult of totdat de ww termijn op is. Als je huidige werkgever je uren uitbreidt, hoef je niets terug te betalen hoor. Dit moet je uiteraard wel melden en dan wordt de ww uitkering stopgezet. Dat vaste contract zou ik altijd accepteren, want dat heb je dan in ieder geval. Bovendien kan jij altijd wel weg gaan als je iets beters vindt. Ook kan je de ww uitkering zelf stop zetten.
dus ik kan wel een uitkering vragen. Hopen op een baan met 3 dagen. Stel ik vind het niet na een jaar kan hij gewoon zonder terug te betalen stop gezet worden?