uitkering??

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Lovecouple, Jan 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

May 27, 2008
    900
    1
    0
    Hoi Dames,

Ik heb een kleintje van 10 weken oud, en ik wil absoluut niet werken. Weten jullie of er een uitkering bestaat voor een alleenstaande moeder?

2. Maccy

Maccy Bekend lid

Dec 26, 2008
    513
    0
    0
    Er is geen uitkering speciaal voor alleenstaande moeders nee, maar wel een aantal heffingskortingen. Deze laatste gaan via de Belastingdienst, een uitkering via UVW of CWI.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Volgens mij zijn er geen speciale uitkeringen. Maar ik denk dat je dan in aanmerking zou komen voor de bijstand. Aangevuld met toeslagen (via de belastingdienst).
    Voor een uitkering zou je even bij het UWV/CWI langs kunnen gaan voor advies.

4. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Niet perse een uitkering voor alleenstaande moeders , wel een bijstanduitkering van de gemeente uit maar je schrijft hier wel heel weinig op wat je persoonlijke situatie is , woon je alleen en heb je hiervoor gewerkt en misschien wel recht op een ww uitkering en een bijstanduitkering zou je misschien wel kunnen krijgen maar alleenstaande moeders moeten ook werken en krijgen geen vrijstelling alleen omdat ze een kindje hebben en niet willen werken ... daarbij heb je ook nog recht op bepaalde toeslagen als alleenstaande moeder maar als ik jou was zou ik eens contact opnemen met het uwv-werkbedrijf en gaan kijken wat jou opties zijn daarin .. succes

5. Als je niet wílt werken maar wel kan kom je eigenlijk nooit in aanmerking voor een uitkering.

Als je die uitkering eenmaal hebt heb je een sollicitatieplicht. Dit kun je weigeren (als je een kindje onder de 5 jaar hebt), maar dan heb je schoolplicht en moet je dus een opleiding gaan volgen..

Gewoon thuiszitten en geld ontvangen is (natuurlijk) geen optie ;)

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ik wil ook niet werken maar ja anders komt er geen boterham op tafel.

Je kan misschien wel een bijstandsuitkering krijgen maar of je daar nou zo blij van word.
    Ik zou me niet prettig voelen om me handje iedere maand op te houden en dat de belasting betaler voor me moet betalen omdat ik niet zoek te werken

7. Cupcake

Cupcake Bekend lid

Aug 27, 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    ff alleen dit :$

8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik denk dat ze bedoelt nu nog even niet werken omdat de kleine nog zo klein is.

Ergens begrijp ik dat wel. Of het fair is om dan een uitkering te gaan trekken is een tweede maar goed daar vraagt ze verder niet om.

Je kunt het beste contact opnemen met je gemeente en daar een gesprek aanvragen hoe je het beste verder kunt.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,208
    35,930
    113
    Tja, ik heb ook nog een klein kindje en wil ook wel niet werken en toch geld krijgen, maar zo werkt dat nu eenmaal niet he..

10. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Nee zo werkt het niet maar ik kan me het gevoel wel voorstellen.

11. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    Je krijgt uberhaupt geen uitkering als je niet wilt werken! Zo werkt het simpelweg gewoon niet.

Je moet aan alles meedoen om weer te gaan werken. Bovendien is tien weken niet zo heel vroeg, de meeste moeders gaan dan weer aan het werk. Ik ben noodgedwongen met 9 weken alweer naar college gegaan.

12. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Tsja, ik vrees dat je gewoon zou moeten werken hoor!
    Ik had ook liever wat minder gewerkt (werk nu 32 uur), maar ook ik ben alleenstaand en dat kan ik mezelf niet permiteren (ik wil namelijk niet elk dubbeltje omdraaien/auto blijven rijden/op vakantie gaan etc.)
    Maar om nou een bijstandsuitkering aan te vragen omdat je nog geen zin hebt vind ik dan weer een beetje jammer!

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Ps: nou ja auto WILLEN rijden is ook een groot woord, ik moet wel anders red ik het niet qua tijd ivm halen/brengen dochter en werken...

14. manytroubles

manytroubles Actief lid

Dec 9, 2006
    357
    0
    0
    Hoi,

Ik heb ook een kleintje en zou het ook wel lekker vinden als het salaris dat ik nu verdien met hard werken op mijn rekening zou worden gestort zonder dat ik er wat voor zou hoeven doen.

:$
    Back to reality....
    Jemig zeg.
    Wat verwacht je dan? Dat als je niet wilt werken een ander wel voor je werkt en jij het geld krijgt?
    Sorry hoor, maar als je niet wilt werken hoor je ook niks te krijgen

(Voor ik iedereen over mij heen krijg....ik heb het over niet WILLEN werken en niet over niet KUNNEN werken!)

Manytroubles

15. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Ik vind het eerlijk gezegd n beetje onnozel hoe sommige hier reageren, het is gewoon een vraag en om dan zo te reageren....
    Mss zijn er nog andere reden waarom ze niet wil/kan werken.

16. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    Die geeft TS niet en er staat nergens in dat ze het niet KAN. Ze heeft het over niet WILLEN.

Ik denk dat het een beetje beledigend is voor de andere (incl. ikzelf) alleenstaande moeders, die wél werken en er alles aan doen om zoveel mogelijk zelfstandig te zijn.

17. Eline078

Eline078 Bekend lid

Dec 15, 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    als je bijstand aanvraagt en je hebt geen kinderopvang hoef je niet te solliciteren en niet te werken. kan dus prima. je moet alleen niet zeggen dat je niet wilt werken natuurlijk.

18. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    #18 prrrsam, Jan 7, 2010
    Last edited: Jan 7, 2010
    Kijk, ik kan het dus echt niet van die kant bekijken.. Waarom wil je in hemelsnaam afhankelijk zijn van de Sociale Dienst, voor dat kleine beetje geld (want het is absoluut niet veel)? Ik vind het persoonlijk een luie instelling; 'Ik wil niet werken, dus ik ga wel bijstand aanvragen'. Je hebt als alleenstaande moeder gewoon niet de luxe om 24/7 bij je kind te zijn.

..ik kan echt niet tegen mensen met die instelling. Juist door dit soort gevallen is het nu zowat onmogelijk om ergens iets gedaan te krijgen.

19. Eline078

Eline078 Bekend lid

Dec 15, 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht

tsja ik geef gewoon antwoord op haar vraag. het kan dus wel. en zo werkt het ook echt bij het uwv. heb je geen kinderopvang dan hoef je niet te solliciteren niks. maak verder geen statement over of je het zou moeten willen of niet maar wat zij wil is wel mogelijk.

ik vind zelf dat je nogal oordeelt over iemand die je totaal geen verhaal eromheen geeft. weet jij veel waarom ze niet wil werken.

los daarvan vind ik het woord alleenstaande moeder en lui totaal niet matchen. alsof als je niet zou werken lui zou zijn kom op zeg. ik snap die instelling niet dat je alleen wat waard zou zijn als je werkt. beetje wat nuance zou je niet mistaan.

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Tja toen mijn kleine 10 weken was en ik moest weer aan de bak, was ik ook liever thuis.
    Maarja wat moet dat moet ;)

Of je nou alleenstaande moeder bent of niet...als je kan werken vind ik dat je moet gaan werken. En vind dat je dan ook niet zomaar recht hebt op een uitkering. ( geen werk hebben wel willen werken maar druk met solliciteren enz daarbuiten gehouden)

Share This Page