uitkering??

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Lovecouple, Jan 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missyb

missyb Niet meer actief

dat is niet waar, als je onder de 27 bent moet je een traject volgen om te werken of te leren

2. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    Wat hiervoor al gezegd wordt, moet je onder de 27 ook een traject om te werken, dan wel te studeren.

Dat zeg ik helemaal niet, die conclusie trek je zelf. Ik geef alleen aan dat je uberhaupt moeilijk rond komt als alleenstaande moeder, als je daarnaast niet wilt werken wordt het nog moeilijker.

Ik heb alleen gezegd, dat ik het lui vind, als TS niet WIL werken en daarom een uitkering aanvraagt. De bijstand is niet bedoeld voor mensen niet willen werken, maar voor degene niet KUNNEN werken.

Ik ben zeker wel genuanceerd, alleen de overheid niet.

3. zo79

zo79 Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    3,925
    0
    36
    Tja, soms heb je niks te willen. Wat dan ook de achterliggende reden van het niet willen is..;)

4. Eline078

Eline078 Bekend lid

Dec 15, 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Nee hoor. Want hoe ga je dat doen als je geen kinderopvang hebt?

Ik snap de weerstand wel maar het is allemaal beetje idealistisch. Zo werkt het namelijk wel in dit land. Mensen die niet willen werken zitten ook in de bijstand of het daar nou voor bedoeld is of niet. Als je in dit land niet wil werken kun je dat heel lang volhouden.

Feit blijft: Zolang je geen kinderopvang hebt hoef je helemaal niks. het is wel zo dat ze voorrang kunnen vragen bij een kinderdagverblijf maar in de praktijk werkt dat niet zo. En ik kan het weten.

overigens wel vreemd dat ts niet meer lijkt te reageren :p

wet werk en bijstand:
    De verplichting om algemeen geaccepteerde arbeid te aanvaarden, geldt voor de alleenstaande ouder met kinderen tot 12 jaar slechts nadat het college zich genoegzaam heeft overtuigd van de beschikbaarheid van passende kinderopvang, de toepassing van voldoende scholing en de belastbaarheid van de betrokkene

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

een uitkering krijg je niet zomaar en een bijstand ook niet.

ik moet straks namelijk onstslag nemen omdat mijn vriend stage moet lopen en wij geen opvang hebben. maar een uitkering of bijstand krijgen we niet hoor. dus of je nou wilt of niet je zult vroeg of laat toch echt aan het werk moeten.

6. Eline078

Eline078 Bekend lid

Dec 15, 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    #26 Eline078, Jan 11, 2010
    Last edited: Jan 11, 2010
    Ja maar jij bent niet alleenstaand. Wel een groot verschil. Met zn tweeen is het bijstandsniveau niet zo hoog en met een klein beetje inkomsten kom je daar al aan. Volgens mij 1200 euro ofzo voor met zn drieen dan. Alleen er zijn er maar weinig die van dat geld kunnen rondkomen.

Iedere nederlander heeft recht op bijstand hoor dus laat je niet dingen vertellen. Er zijn zoveel praatjes over wat je allemaal moet en verplichtingen en als je eenmaal bijstand hebt dan kijken ze niet eens meer naar je om. Zo werkt het nou in dit land.

Maar goed ik heb antwoord gegeven op de vraag van ts en gezien die niet meer reageert lijkt dit topic ook volkomen over iets anders te gaan :D. Misschien slotje op zetten?

7. missyb

missyb Niet meer actief

Kinderopvang moet je ook regelen op een of andere manier.
    je moet werken of leren, en ik kan het weten want ik ben vandaag nog naar zo'n traject geweest

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Kinderopvang regelen ze in onze gemeente wel voor je ;)

Dus die smoes kan hier niet meer gebruikt worden :)

9. Eline078

Eline078 Bekend lid

Dec 15, 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Tsja hier dus niet. dat is het achterlijke ervan. op papier kunnen ze een hoop maar als je dus een gemeente treft die niet zo hard loopt... Maja. ts is long gone

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

nou niet alleenstaand idd maar mijn partner werkt niet die rond nu zijn laatste jaar van zijn opleiding af. dus wat dat betreft ben ik wel alleenstaand. hij krijgt dan wel een minimale stagevergoeding en van de honkbalvereniging ook nog wat geld maar het is echt geen vetpot hoor.
    ik snap het allemaal niet zo goed met die uitkeringen en bijstandszaken. de een zegt van nou je komt er wel voor in aamerking maar als je je erin gaat verdiepen en bellen en uitzoeken kom je erachter dat je helemaal niks kijgt.

ik ga het toch nog maar eens goed uitzoeken. anders is het straks 30 keer nadenken voordat ik een duppie uitgeef

11. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik heb een paar vraagjes:
    Wonen jullie samen?
    Is het geld dat binnenkomt onder de norm?(+-1240 euro)

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Als zij alleenstaand is, is 't pas uit.( ging dr berichten checken en een aantal weken geleden wilde zij en haar vriend graag sex )
    Dus misschien staat even dr hoofd er nog niet na om te werken.
    Maaruhm kan verder geen zinnig antwoord geven op je vraag.

Weet alleen dat er niet een speciale uitkering is omdat je alleenstaande moeder bent.
    Maar wel kortingen enzo.

Share This Page