Uitkering?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door riv, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Hallo,

Ik heb een vraagje? Ik werk sinds juni 2010 bij mijn huidige werkgever en ben ik november in de ziektewet gegaan wegens ernstige bekkeninstabilieit. 14 juni dit jaar loopt mijn contract ten einde en wordt niet verlengd wegens bezuinigen.

Mijn verlof is nu gestopt en had eigenlijk nog 6 weken moeten werken maar door mijn klachten die ik nog steeds erg heb lukt dit gewoon niet. Nu had ik al gebeld met het uwv, en daar werd mij verteld dat ik na 14 juni ook 100 procent uitbetaald krijg omdat mijn klachten komen door de bevalling en zwangerschap. Alleen moet mijn werkgever mij dan nog wel ziekmelden klopt dit?

Vriendelijke groet,

Riv.
    Alvast bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Riv,

Ja. Je werkgever moet je ziek uit dienst melden bij het UWV op het moment dat je dienstverband eindigt. De aanvraag voor een Ziektewet-uitkering wordt door het UWV in behandeling genomen. Actuele informatie vind je hier.

Een verzekeringsarts van het UWV beoordeelt of de ziekte het gevolg is van de zwangerschap en/of bevalling. Als de verzekeringsarts dit vaststelt krijg je 100 % van het berekende dagloon uitgekeerd.
    Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je een spoedig herstel.

Met vriendelijke groet,

Brigitte
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina