Hallo, Mijn eerste kindje is extreem prematuur geboren. Nu krijg ik weer veel last van mijn buik en de gyn wil dat ik dan stop met werken of in ieder geval minder ga werken. Mijn baas zal me voor die uren bij het UWV aanmelden voor de ziekte wet. Ik ben nu benieuwd hoe dit zit: wordt er dan van je verwacht dat je 24/7 voor evt. controles door het UWV thuis zit? Het is nl. niet nodig dat ik volledige bedrust oid neem, maar ik moet gewoon rustiger aan doen (ik moet bijv. nu enkele afstand 60 km rijden om op hetw erk te komen) Als ik me ziekmeld, ga ik natuutlijk niet de hele dag de hort op, want dan kom ik nog niet aan mijn rust toe, maar een boodschapje doen of een kort bezoekje bij iemand afleggen, kan dat?
Beste Mama079, Jij hebt een vraag over controle door het UWV in verband met een Ziektewet-uitkering. Als het UWV de aanvraag voor een Ziektewet-uitkering heeft ontvangen neemt een medewerker van het UVW binnen enkele dagen telefonisch contact met je op of komt bij je langs. Tot dat eerste contact blijf je thuis en ben je telefonisch bereikbaar. Actuele informatie vind je hier. De medewerker van het UWV maakt afspraken over verdere controlemogelijkheden. Ik wens je een goede zwangerschap. Met vriendelijke groet, Brigitte UWV Webcare Team www.uwv.nl