Wij hebben van een instantie een factuur gekregen. Om het verhaal kort te houden wij denken dat we dat niet hoeven te betalen maar moeten dit binnen 5 dagen doen anders krijgen wij ook nog incassokosten a 50 euro er boven op. Het bedrijf wat ons helpt is pas maandag weer bereikbaar voor advies. Moeten wij nu betalen om te verkomen dat de kosten hoger worden? Krijgen we dat ooit nog terug als wij deze situatie winnen? Of niet doen voordat wij bewijs hebben dat wij in ons recht staan?
5 dgn?! volgens mij moet je even zoeken op betalingstermijnen, dit is in de wet vastgelegd en volgens mij is 5 dgn te kort. Of is het al een herinnering?
Denken jullie dat of is het 100 procent zeker? Bij zekerheid zou ik niet betalen en bij twijfel voor de zekerheid maar betalen, is het een groot bedrag?
Is het wel een terechte factuur of van vage instanties, welke er de laatste tijd veel verstuurd worden. Onterecht=niet betalen.
Beetje vreemd. De wet incassokosten is vorig jaar aangepast. Dit houdt in dat wanneer er niet is betaald. Er eerst nog een schriftelijke (kosteloze) aanmaning moet komen, de zgn. 14-dagen brief. Hierin moeten de gevolgen van het niet betalen vermeld worden, waaronder de hoogte van de te vorderen incassokosten. De betalingstermijn is dan 14 dagen en gaat in op de dag na de datum van verzending van de 14-dagen brief. Na deze 14 dagen mag de vordering met incassokosten worden verhoogd.
Ik zou nu niet betalen. Ik zou maandag contact opnemen met het bedrijf in kwestie. Ik ben het ergens ook wel eens niet mee eens geweest. Toen heb ik wel betaald, maar dit er duidelijk bij vermeld. Ik had geen zin in extra gedoe. Overigens heb ik netjes het bedrag teruggekregen toen het was uitgezocht.
Een bedrijf dat eist, bewijst. Word veelal gezegt. En dat klopt ook wel. Zeker wanneer er, zoals al eerder aangehaald, veel oplichters bezig zijn, met dit soort praktijken. Ik zou het bedrijf in kwestie vragen om bewijs, waar de rekening in kwestie over gaat. Zij MOETEN dit overleggen. Kunnen of willen zij dit niet, zou ik toch zeker even achter de oren krabben. Voordat je het geld anders terug zou krijgen, ben je maanden verder. En dat is in het meest gunstige geval, dat het geen oplichter betreft.
Eens met wat hierboven staat. Zij moeten een bepaalde procedure volgen m.b.t. aanmaningen/betalingsherinneringen. Zij moeten ook bewijs leveren, dat jullie moeten betalen. Ik zou maandag bellen en ten eerste aangeven, dat jullie je houden aan de wettelijke termijn die er voor staat, ten tweede wil dat zij bewijzen dat jullie moeten betalen en ten derde dat jullie sowieso uitstel van betaling eisen, tot de eerste twee punten gebeurd zijn. Wat een hoog bedrag voor incassokosten, trouwens... Dan gaat het om een factuur van meer dan 333,- Klopt dat? Lees hier ook meer over betalingsherinneringen en maximale incassokosten: Hoe hoog mogen incassokosten zijn? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
Eerst navragen waarvoor de rekening is, is het onterecht niet betalen! Voor het zelfde geld krijg je je poen nooit meer terug.
Bedankt allemaal! het is een bedrag van bijna 100 euro die ons nu is opgelegd terwijl wij deze kosten niet hoeven te betalen. dit kregen wij achteraf pas te horen toen wij al een bepaalde procedure ingingen.