Hey Meiden, Ben nu al een tijdje op zoek naar een baan maar het wil nog niet echt lukken, deze week krijg ik mijn laatste zwangerschapsuitkering van het CWI en ik zit dus in dubio of ik lekker een jaartje thuis blijft bij die kleine of dat ik weer parttime gaat werken... MIjn vriend verdient redelijk genoeg om ons drietjes te kunnen onderhouden maar af en toe gaat het maar net dus ik vroeg me af of jullie miss weten of je een bepaalde uitkering aan kunt vragen... Volgens mij kan ik geen bijstand aanvragen omdat mijn vriend daar weer teveel voor verdient maar ik weet niet of jullie weten of er nog iets anders is ? ..... WW heb ik al gehad dus denk niet dat ik dat weer aan kan vragen, toch ? Alvast bedankt Liefs Chantal
Nee, volgens mij heb je geen recht op uitkeringen. Wel heb je recht op heffingskorting van de belasting, weet niet of je dat nu al krijgt? groetjes suus
Je hebt recht op heffingskorting en kinderkorting. Voor de rest gaat natuurlijk je zorgtoeslag omhoog, omdat het inkomen lager is. Het ligt eraan of je ontslag genomen hebt of gekregen. Want als je ontslag gekregen hebt, heb je misschien wel recht op een ww-uitkering. Je hebt dan wel sollicitatieplicht.
heb je volledige ww gehad? Ik heb namelijk nu ww, tussendoor wazo en daarna weer ww. Dus vraag eens na of je nog een paar weken ofzo ww hebt. Als je aangeeft wel wil werken dan kun je wel wat aanvragen, anders desnoods bijstand. Al is het t minimale. Weet ook niet precies hoe t zit met moeder kind geld van de gemeente of dat ook gemeten word aan de hand van t inkomen van je partner. Ik zou gewoon eens navragen bij t cwi, daar zijn ze voor. Anders sturen zij je wel door naar de juiste instantie
volgens mij heb je als je samenwoont en je vriend gewoon verdient, sowieso geen recht op een bijstandsuitkering..
bijstandsniveau is meende ik voor twee personen ronde 1200 bruto per mand, hoeveel dat met ene kleine is durf ik niet met zekerheid te zeggen, dus als je vriend minder verdient, kun je een aanvulling tot bijstandsniveau krijgen. als je ww overgegaan is in je zwangerschapsverlof kan het best zijn dat je nog recht hebt op een stuk ww. zit maar 1 oplossing op: uwv bellen! goed advies: bel direct om 8 uur 's ochtends, dan hebben ze het daar nog relatief rustig
Bijstandsnorm voor gehuwden/ samenwonenden ligt op 1236 euro netto per maand. De inkomsten van je partner, en de heffingskorting minstverdienende partner van de belastingdienst (dus niet de kinderkorting) worden voor de bepaling van de hoogte van het huidige inkomen meegenomen. Als je partner gewoon fulltime werkt, bestaat er al geen recht meer op een bijstandsuitkering, omdat de bijstandsnorm gelijk ligt aan het minimumloon, en je partner dit dan minimaal verdient. Of je nu geen of 6 kinderen hebt, maakt voor de bepaling van de hoogte van de uitkering in jouw geval niet uit. Ik hoop voor je dat het UWV in deze nog iets voor je kan betekenen, maar je moet dan wel rekening houden met de sollicitatieplicht.
je zwangerschapsuitkering valt niet onder de WW he je kan gewoon sowieso bij het cwi vragen wat de mogelijkheden zijn. op werk.nl kan je je online vast inschrijven (maar dat wist je dan vast al) wie weet wat je dan toch nog krijgt of even uwv bellen... die weten er sowieso alles vanaf