zwangerschapsverlof en kinderopvangtoeslag?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mae, 1 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mae

mae Actief lid

12 sep 2006
    156
    0
    0
    de Wijk
    Hallo

Ik heb een vraagje wat ik nergens terug vind op internet.
    Ik ben nu bijna 6 maand zwanger , mijn dochter is 7 jaar en gaat voor 3 middagen in de week na de na schoolse opvang.
    Ik krijg van de belasting elke maand een deel van de kinderopvang terug:)
    Heel mooi dus, maar wat als ik met zwangerschapsverlof ga?
    Ik zit dan tenslotte 16 weken thuis dus hoeft in principe mn dochter in die periode niet naar de opvang, maar de opvang voor die maanden af zeggen is geen optie want zodra ik ga werken moet ze weer aangemeld worden en hoe zit dat met de belastingdienst in die periode blijven hun die vergoeding door betalen of moet ik dat later weer terug betalen?
    Verder vind mn dochter de opvang juist leuk en wilt daar naar toe, en om eerlijk te zijn in die weken dat de baby er is vind ik het best een lekker idee als mn dochter zo nu en dan gewoon naar de opvang gaat :)
    Maar tja ik werk niet in die periode dus in principe heb je dan toch geen recht op die kinderopvang toeslag? of heb ik dat wel?

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb geen idee hoe dat met de financieen zit. Daar kan ik je helaas niet mee helpen. Er is wel een topic, ik geloof in de lounge, waar je financiele vragen kwijt kunt. Wordt 'gerund' door 2 belastingdames.

En over de opvang na de geboorte van je 2e: lijkt mij helemaal niet raar om je eerste dan toch, al is het maar gedeeltelijk, naar de opvang te brengen. Je geeft zelf al aan dat ze het leuk vindt. En voor jezelf lijkt het mij ook erg lekker hoor. Even 1 op 1 tijd met je baby.

3. mae

mae Actief lid

12 sep 2006
    156
    0
    0
    de Wijk
    hee das snel een reactie:)
    Dank je wel, ga gelijk op zoek in de lounge:)

4. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Je krijgt geld terug over het deel wat je betaald. Mijn zoontje gaat via een gastouder en daarbij betaal je per uur. Ik heb dit jaar met mijn opgave voor de belastingdienst daar al rekening mee gehouden. Op mijn werk (kinderopvang) betaal je vaste bedragen, dus neem je elke maand hetzelfde af. Als dat bij jou is, krijg je straks gewoon hetzelfde terug van de belastingdienst.

5. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    De kinderopvangtoeslag gaat gewoon door hoor.

En gewoon brengen zou ik zeggen, ook al ben je thuis...heb ik ook wel is gedaan toen ik met verlof was hoor.

Heerrrrlijk!

Deel Deze Pagina