Vragen over ziektewet uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Moosey, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moosey

Moosey Fanatiek lid

22 apr 2010
    1.488
    1
    38
    Brabant
    Hallo,

Sinds oktober vorig jaar zit ik in de ziektewet.
    Omdat mijn contract dit jaar niet is verlengd, is de ziekmelding per 1-1-2012 overgenomen door het UWV.
    Omdat ik liever niet in een re-integratie traject terecht wilde komen heb ik gesolliciteerd op een baan.
    Ik ben aangenomen en ga vanaf morgen 16 uur per week werken.
    Bij mijn vorige werkgever werkte ik 24 uur, dus ik blijf nog voor 8 uur in de ziektewet.

Mijn vraag is of het mogelijk is om, mocht 16 uur teveel zijn, bv terug te gaan naar 8 uur per week werken en dan voor 8 uur meer (dus totaal voor 16 uur) in de ziektewet te gaan? Of moet mijn nieuwe werkgever dan voor de 8 uur die ik eventueel minder ga werken opdraaien?
    Ik kijk erg op tegen 2 dagen in de week werken en vind het fijn om te weten dat ik altijd minder zou kunnen gaan werken zonder al te veel consequenties.

Alvast bedankt voor de moeite!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Moosey,

Je schrijft dat je vanuit de ziektewet bent begonnen met werken. En je zit nog gedeeltelijk in de ziektewet. Je re-integratie verloopt dus nog steeds via UWV. Ik raad je aan om deze vraag aan je re-integratiebegeleider voor te leggen. Via UWV Telefoon kun je een afspraak met hem laten maken.

Op onze website vind je actuele informatie over re-integratie bij ziekte.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina