Welke kinderwagen het lichtst?

Discussion in 'De babyuitzet' started by jessy77, Dec 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Er zijn al heel veel topic geopend over kinderwagens, ik weet het, maar over het algemeen gaat het erover of een kinderwagen fijn rijdt e.d. Wat ik graag zou willen weten is welke kinderwagen nou het handigste is en het lichste rijdt. Ik heb nl geen eigen vervoer dus zal alles met de bus moeten doen, ook woon ik nog eens in een flatje en de deur beneden gaat redelijk zwaar open (gewoon even wat voorbeeldjes hoor, kan er meer bedenken maar dan wordt het weer zo'n lang verhaal). Dus wat ik eigenlijk zou willen weten is welke dan het beste is als je ff niet 2 handen beschikbaar hebt zeg maar?

Ik heb de hele tijd de quinny speedy in mijn hoofd gehad maar volgens mij is die dus ook nog wel redelijk zwaar? Ik zal binnenkort ook wel naar een winkel gaan om me daar verder te laten informeren maar misschien dat er dames zijn die nu al tips voor me hebben?

Liefs Jessy

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Voor zover ik heb gehoord is de quinny buzz dan het handigst, makkelijk in te klappen, vrij licht en dus ook makkelijk als je met de bus enzo moet.
    De speedy is nog vrij groot hoor en niet echt licht om te tillen.

3. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

Sep 20, 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    wij hebben ook gezocht naar de meest lichte en makkelijk inklapbare kinderwagen.

Wij gaan voor de Bugaboo Gecko (dus niet de Cameleon).
    De Gecko is nog iets compacter, heel makkelijk inklapbaar/klein op te vouwen en volgens mij de allerlichste die er is (maar misschien heb ik een nog lichtere over het hoofd gezien?).

We hebben ookal even proef gereden in een babyzaak en hij is idd licht en super wendbaar!

oh ja; wij willen dit ivm met onze boot (soms lig je met 7 a 8 boten naast elkaar en om nou over 7 andere boten heen te moeten klimmen om op de wal te komen met een zware kinderwagen...) vergelijkbare reden dus!

4. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Onze kinderwagen (jane slalom pro) weegt zonder reiswieg zo'n 8 kilo, dus ook erg licht.
    Ook met 1 hand met gemak te besturen.
    De reiswieg zonder kind is ook niet zo zwaar, jammer dat er soms een kind in ligt als je hem wilt verplaatsen :D

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,334
    36,194
    113
    Wij hebben een quinny buzz gehad, vond ik helemaal niet zo licht en dan met name de bak niet. De bugaboo hebben we nu en is veel makkelijker in te klappen en naar mijn idee ook lichter. Idd de gecko is nog lichter.

6. Niet meer actief

Mijn ervaring: De bugaboo is opgeklapt enorm klein en licht, dus makkelijk te vervoeren. Qua licht bestuurbaar ben ik erg blij met onze Stokke, die is ook met 1 hand erg makkelijk bestuurbaar (kan 'm met 1 hand om zn as heen draaien, iets wat me met geen een andere wagen gelukt is).

7. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

Sep 21, 2007
    6,596
    0
    0
    Noord Holland
    De Quinny Speedi is vrij breed en een groot gevaarte dus niet handig voor het openbaar vervoer, en is ook niet echt klein op te vouwen.

Dit keer denken wij aan een joolz bloom of iets soortgelijks.

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Wij wonen ook op de 1ste verdieping. Wij hebben een quinny speedi. deze rijdt superlicht stuurt heel makkelijk, en ik vind hem perosonlijk prima voor het openbaar vervoer. ik laat de wagen altijd in de schuur staan beneden en loop met Dano op mijn arm naar beneden toe. Toen hij nog heel klein was tilde ik de hele reiswieg naar beneden en klikte hem op het onderstel wat in de schuur stond.

nadeel van de speedi: hij is vrij breed, en inderdaad niet heel licht om te tillen, alleen hoef je dat dus niet vaak te doen.

9. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    de buzz is super licht en heel makkelijk in en uit teklappen erg fijne wagen

maar ik vind de quinny speedi ook erg fijn en makkelijk in en uit teklappen alleen die is indd wel groter en zwaarder

maar een super fijne wagen

anders zou je eens in de winkel met een antal wagen moeten lopen en zelf ervaren wat voor jou fijn is

10. JosM

JosM Lid

Jun 9, 2007
    31
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    St. Odilienberg
    Bij de aanschaf van onze kinderwagen waren dit ook de belangrijkste criteria, niet te zwaar, "klein pakketje", wendbaar en makkelijk in te klappen.
    Ik ben bij Prenatal, babydump en een kleinere onafhankelijke verkoper geweest en heb ALLE kinderwagens geprobeerd, ingeklapt en opgetild.
    VOOR MIJ won de Bugaboo Cameleon op alle fronten met vlag en wimpel.

11. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Hoi meiden, bedankt voor jullie tips! Heb al wat rond zitten snuffelen op internet naar al die merken die door jullie zijn genoemd en heb daar een lijstje van gemaakt..dus binnenkort maar even van alles uitproberen in zo'n babyzaak!

Liefs Jessy

12. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Wij hebben een wagen van FirstWeels Elite. Is erg ligt en heel handig in te klappen. Uit klappen kan je met 1 hand doen.

Share This Page