op bezoek tijden slaapuurtjes...wat doen jullie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zusje, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zusje

zusje Lid

15 jun 2006
    53
    0
    0
    Zit zo te twijfelen. Heb een hele lieve vriendin al een poos niet gezien en ze vroeg me eens te komen met de beeb. Omdat we beide kinders op school hebben is de ochtend perfekt. Het is een uurtje rijden. En daar zit um het dilemma. Beeb slaapt in de ochtend van 9 tot 1, daarna nauwlijks meer, hazeslaapjes. Ik krijg haar later op middag nooit in bed, ook niet als ze bijvoorbeeld in de ochtend per ongeluk maar een uurtje heeft geslapen door een borende buurman. In de auto huilt ze meestal (echt, dit is de 4de, snap er niks van...).
    Wat zouden jullie doen? Gaan? Met het risico dat ze helemaal van slag raakt, of juist denken, de beeb gaat voor en t is maar tijdelijk?
    Ik baal eigelijk al van een afspraak met consultatieburo in haar slaapuurtjes, maarja, toen ik die maakte was ze rond die tijd altijd wakker.....
    Ben benieuwd wat jullie doen. Vriendin heeft trouwens wel een bedje enz, maar ze heeft nog nooit ergens anders geslapen dus daar vertrouw ik niet erg op.
    liefs, zuz

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik zou het gewoon eens proberen neem iets mee dekentje met joun geur enz mee
    je zegt dat ze wel een bedje heeft
    als je het niet probeerd weet je het niet
    ik heb mijn kids ook als ze siepen overal mee naar toe genomen en nu zijn ze vrij makkelijk overal slapen enz

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Vooral omdat het autorijden een drama is zou ik er idd voor kiezen om niet te gaan. Wie weet over een maandje is alles heel anders en een stuk prettiger om naar je vriendin toe te gaan... Als je zou gaan en je zit daar met een overstuur kindje is het ook geen gezellig bezoekje!

4. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    ik zou of zorgen dat je er voor 9 uur bent, en toch proberen daar op bed te leggen of 's middags na 1 uur te gaan...
    heb zelf ook een slechte slaper, en de tijd dat ie slaapt is me heilig!

5. Noes

Noes Actief lid

14 sep 2007
    125
    0
    0
    regio Utrecht
    Ik zou het proberen, gaat het niet dan ben je zo weer thuis. En ze krijgt echt niets van een dagje een ander ritme :)
    Maar: je moet wel doen waar jij je prettig bij voelt!
    Succes met je beslissing!

6. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Is er geen mogelijkheid dat ze bij jou langs komt? Dan zien jullie elkaar evengoed en heeft de baby geen last.

7. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Zelf heb ik me altijd zoveel mogelijk aan de slaaptijden van mijn dochtertje gehouden. Vooral de ochtendslaap is hier 'heilig'. Ik sprak dus meestal 's middags af en als ze dan moe was en ik wilde langer blijven dan legde ik ze bij mijn vriendinnen op bed. Inmiddels kan ik er een stuk makkelijker omheen plannen en soms schuif ik ook wat met de slaapjes om aan mijn agenda aan te passen. Misschien kan je vriendin naar jou komen en jij over een tijdje weer eens naar haar.

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik zou persoonlijk gewoon gaan. Misschien valt het hartstikke mee. Als je het niet doet dan zal je het nooit weten.
    Babies zijn flexibel genoeg en wennen op een gegeven moment aan ander bedje oof omgeving. Om je daarvoor te laten opsluiten thuis is niet mijn idee.
    Uiteraard houdt je zoveel mogelijk rekening met slaapjes van je kinderen, maar je baby kan ook ergens anders leren slapen anders kun je nooit bijvoorbeeld 's avonds weg. Want overdagslaapjes zullen wel verdwijven maar 's avonds slapen blijven ze voorlopig wel doen. ;)
    Dus ik zou zeggen probeer het in ieder geval, misschien wordt je wel verrast!

succes

9. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik denk dat ik mijn vriendin zou vragen bij mij te komen. Tot de beeb op vaste tijden slaapt en niet meer zo huilt in de auto zou ik thuis blijven. Heb ik met Merel ook gedaan omdat ze zo gevoelig was voor prikkels. Na een aantal maanden ging het beter en ging ik het huis weer uit..... Als het goed is hebben vrienden daar begrip voor.

10. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik zou niet op die tijden gaan en naar een andere oplossing zoeken

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hoe oud is je baby? Een hele jonge baby zou ik ook niet zo gauw uit z'n ritme halen, dan zou ik mijn vriendin gewoon vragen om bij mij te komen. Maar een wat ouder kind moet daar langzamerhand mee om kunnen/leren gaan, lijkt me. Campingbedje mee en daar op bed leggen. Van 1x afwijken van het ritme krijgen ze op een gegeven moment niet zoveel meer.

12. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik zou gewoon gaan. Misschien gaat het wel goed en als het niet goed gaat, dan houdt je kindje daar echt niets van over, als het maar voor een keertje is.

Het is natuurlijk niet handig om het iedere dag te doen, maar een keer kan best.

13. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik zou gewoon gaan. wordt het een drama dan weet je dat ook weer voor de volgende keer.... maar als je het niet probeert weet je ook niet of het meevalt.
    regelmaat en schema's zijn natuurlijk goed, maar ik vind zelf dat je flexibel moet kunnen zijn, anders kom je nooit de deur uit...

14. zusje

zusje Lid

15 jun 2006
    53
    0
    0
    Tja, kweet t nog niet. Ze is nog klein, ben er niet o bang voor dat ze dadelijk niet felxibele zal zijn omdat ik me aan haar ritme houd. (vierde kind, komt heus goed..) Zit meer met het feit dat ze zo huilt in de auto, soms echt hysterisch! En dan kom ik daar, wil ze misschien niet slapen, helemaal te moe, en dan weer terug in de auto...
    Moet ook weleens naar het consultatieburo tijdens een slaaptijd, dat is niet zo'n ramp, dan slaapt ze 'smiddags wel even. Denk dat ik niet ga, vriendin komt wel hierheen denk ik. Als ze wat groter is zal het makkelijker gaan.
    bedankt voor het meedenken, grappig dat mensen zo verschillend denken. Trouwens, zoonlief van nu 11 zeulde ik overal mee naar toe, hij moest zich aanpassen..pfff, het was een slechte slaper, begrijp nu waarom, haha, aldoende leert men.

15. claudia21

claudia21 Lid

7 aug 2007
    66
    0
    0
    Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met het karakter van je kindje.
    Ik heb door familie omstandigheden de eerste drie maanden haar overal mee naar toe gesleept en dat ging en gaat prima.
    Als ze moe is gaat ze gewoon slapen waar we op dat moment zijn dus dat kan een bank, bed of wagen zijn maar ook in de auto slaapt ze heerlijk.
    Zelfs op het kinderdag verblijf nu valt ze in slaap in de groep kindjes. Ik heb op het CB wel nagevraagd of dit kwaad kan maar ze zeiden als je kindje er geen last van heeft gewoon lekker doen wat moet.

Groetjes,
    Claudia

16. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik zou goed kijken naar je kindje.. denk je dat het niet goed zal gaan.. niet doen! Al weet je het nooit zeker als je het niet probeerd.

Kan je vriendin niet bij jou komen?

En anders op een tijd dat je meisje wakker is.

Deel Deze Pagina