Hoihoi, Ik zit een beetje in de knoei met de voeding van mijn zoontje. Hij krijgt nog steeds 6 flessen per dag. De hoeveelheid varieert gigantisch en daar zit ook mijn probleem. Ik geef hem overdag nu standaard 150/5 ( hij krijgt nutrilon pepti voor kma ) Maar meestal laat hij nog 50cc in de fles, wil hij gewoon niet meer opdrinken. Met als gevolg dat hij 3 a 3,5 uur later weer komt en weer maar weinig drinkt. En soms ineens drinkt hij een fles wel compleet leeg. Hij komt ook nog 's nachts. En dan maakt het niet uit of ik hem wakker maak om 23.00 uur voor de laatste fles. Als hij de laatste om 20.00 uur krijgt wordt hij tussen 03.00 en 04.00 uur wakker, maar krijgt hij hem om 23.00 uur dan wordt hij evengoed tussen 03.00 en 04.00 uur wakker. Ik heb geprobeerd de tijd tussen de flessen overdag te rekken maar dan raakt hij compleet overstuur, heb geprobeerd meer te geven maar hij drinkt het gewoonweg niet op. Hij woog op 4 maart ( 3 maanden) 5820 gr en was 58 cm lang. Ik vraag me af of hij genoeg binnenkrijgt, en hoe kan ik er een ritme inkrijgen zodat hij iedere fles ongeveer evenveel drinkt? Hij slaapt overdag heel veel, is meestal tussen 2 flessen door een uurtje wakker, maar is wel heel tevreden en allert. sorry voor het lange verhaal maar weet ff niet hoe ik t anders moet uitleggen. Groetjes Schumi
Hier precies hetzelfde. Ik gaf ook pepti, ben sinds vandaag weer over op de omneo om te kijken of het kma is. Zoals het er nu uiziet gelukkig niet. Lars krijgt ook 150/5 maar drinkt er maar 100 ml van op, dus 90/3 zeg maar. En heeft dus ook vaker honger! Hij krijgt op een dag maar een halve liter, maar groeit ontzettend goed! Ben net nl nog op het cb geweest. Waarschijnlijk heeft hij niet meer nodig... Heeft je kindje geen spruw? Ik rek ook niet met voedingen, heb ik met Esmee altijd wel gedaan en dat leverde veel stress en gehuil op. Nu geef ik Lars gewoon een fles als hij wil, hij komt toch niet over de max heen haha.
Nee, spruw heeft hij zeker niet, gelukkig. Mijn andere zoontje kreeg ook pepti en die dronk altijd in 10 minuten zijn hele fles leeg, nooit problemen mee gehad. En Finn drinkt heel langzaam ( soms wel 45 minuten tot een uur) en weinig dus. Heb net ff gerekend, hij krijgt op een dag ongeveer 700 cc binnen terwijl dit ongeveer 1000cc moet zijn.
Heb je al een speen met een groter gat geprobeerd? Misschien duurt het dan niet zo lang en drinkt hij meer op
Veel loskoppelen wil nog wel eens helpen. En hier doen we de eerste 170cc met speen 2 en de laatste 30cc met speen 3. Anders drinkt ie het ook niet op. Hoe lang doet ie over de fles?
45 minuten tot een uur meestal, en hij drinkt wel met de goede speen alleen neemt hij heel erg veel pauzes, dan stopt hij gewoon even met zuigen en gaat dan weer op zijn gemak verder. Steeds loskoppelen heeft ook geen zin want daar wordt hij weer heel onrustig van. Maar waar ik mij het meeste "zorgen" over maak is of hij wel genoeg voeding binnen krijgt?