Hallo, Ik heb een vraagje over de voeding van mijn zoontje. Hij drinkt een koemelkvrijevoeding (mocht het belangrijk zijn te weten) Voorheen tot 5 weken dronk hij ha voeding, ene keer 70 dan weer 110. Nu zit hij dus op nieuwe voeding, drink een stuk beter sindsdien, zo 100 tot 130. Meestal 120 ( net een friemeltje over vd 120 = 4 schepjes) HIj drinkt dit nog 6x per dag, 1 nachtvoeding. Vind ik verder niet erg hoor, al is slapen wel lekker... Maar hij mag dus ivm zijn gewicht, denk nu 4,5/5 kg, mag hij zeker 5 flessen van 150. Maar... moet ik wachten tot de nachtvoeding eraf is en dan meer geven? Of moet ik meer gaan geven zodat de nachtvoeding er een keer afgaat? Al vraag ik me wel af of hij het opdrinkt omdat hij toch steeds een laagje laat staan? elke keer voeding weggooien is ook zonde. We krijgen de voeding namelijk nog niet vergoed, pas als het bewezen is over 2 weken.. Ik hoop dat je me verhaal snapt en een tip hebt of moet ik gewoon afwachten tot hij zelf komt voor meer ondanks zijn gewicht? Bedankt!!
Hallo, Een baby ontwikkelt vanaf 8 weken een dag- en nachtritme. De pauzes tussen de voedingen 's nachts worden steeds wat langer, totdat hij lekker doorslaapt. De meeste baby's slapen rond de 3 maanden door. Tot die tijd krijgt hij nog 6 flessen en kun je, ondanks zijn gewicht, de hoeveelheid van 120 ml water met 4 schepjes aanhouden. Groetjes, Petra
Wat een snel antwoord, bedankt! Ok, dus het geeft niet dat hij eigenlijk wat weinig krijgt.. Ga ik gewoon zo door tot hij zelf aangeeft meer te willen. Bedankt!!