Geven jullie nog wel eens nachtvoeding? (1 jaar)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Babs1977, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ons meisje is 2 dagen best wel ziek geweest. At overdag niet zo heel veel. En heeft de afgelopen 2 nachten een fles gehad rond een uur of 1.00. Daarna werd ze alweer om 5-6 uur wakker en toen weer een flesje halfvolle melk gekregen. Anders was ze niet te troosten.
    Ik ben hier eigenlijk wat op tegen. Ben nu een beetje bang dat ze telkens weer om een nachtvoeding komt.
    Wat is jullie ervaring hiermee?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We proberen het zoveel mogelijk te vermijden. Maar ja, honger=honger. Als ik zelf honger zou krijgen midden in de nacht, kan ik ook niet meer slapen.

Zo was C vanochtend rond 4 uur wakker, en niet te troosten. En echt een hongerhuiltje. Hij is heel december ziek geweest, en nu extra hongerig. Hij heeft dus lekker een papfles gehad, en heeft daarna heerlijk geslapen tot half 10.
    De laatste paar dagen was hij ook al steeds eerder wakker, en viel zijn pap aan. Dus ik denk dat ik vanavond maar wat stevigers geef voor het slapen gaan.

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hier ook zo, zelfs nu nog (is bijna 2)

4. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Als Amber 's nachts wakker wordt krijgt ze een lekker flesje en slaapt daarna weer verder en papa en mama slapen ook weer binnen 10 minuten ;)

Ze is ook ziek geweest, maar het komt misschien 1x in de week voor hooguit dus ze went er niet aan.

5. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Toen ons zoontje in december ziek was dronk hij 's avonds ook slecht en kwam hij 's nachts weer om een voeding. Omdat hij toen slecht at en dronk er toch maar aan toe gegeven, MAAR het is een hel geweest om het hem weer af te leren.
    Hij wilde het toen ook nog toen hij weer beter was en als het aan hem lag zelfs 3x per nacht.
    We hebben toen de kerstvakantie gebruikt om het af te leren en dat is echt vreselijk geweest.
    Het was echt gillen.. En soms wel 2x een uur. Was echt vreselijk. Maar we merkte gewoon aan hem dat hij daardoor niet meer aan zijn rust toe kwam en veel te veel melk binnenkreeg en ineens heel veel was aangekomen.
    Nu is het weer voorbij gelukkig.

6. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Als hij wakker word geef ik nooit iets te eten of te drinken, maar als je kindje idd ziek is geweest en nu misschien aan t inhalen is. ik doe het dus absoluut niet want R onthoudt dit en misbruikt het dan gewoon (hihih slim hoor)

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als ze hier wakker worden krijgen ze gewoon een flesje melk. Altijd zo gedaan, of aan de borst (zijn we nu aan het afbouwen) of een flesje! Maar, ik moet dus toegeven dat ik het ondertussen sinds een paar weken echt wel gehad had met elke nacht nog altijd nachtvoedingen en zijn we langzaam van 120cc+4schepjes terug gegaan naar 30cc+1schepje. En nu sinds bijna een week word er doorgeslapen! Stel dat ze nu snachts wakker worden dan krijgen ze alleen een flesje water. Wij gaan dus vanaf nu geen melk meer geven snachts! Ze hebben spekjes genoeg ondertussen, daar hebben ze het dus niet voor nodig! Maar als ze een keer ziek zijn, en het eten/drinken overdag gaat slecht dan gaan ze wel melk krijgen als ze dat willen.

8. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Mijn dochter komt vaan 's avonds om 9uur nog voor een fles en die krijgt ze ook gewoon hoor.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Maar das toch geen nachtvoeding? Of eigenlijk wel? Dan krijgen ze hier nog standaard een nachtvoeding ;)! Laatste borst/fles is altijd om rond 23.00 geweest! (wat we ook vroeger proberen te krijgen nu dus dat de borst/fles van rond 19.30-20.00 de laatste is).

10. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Dat bedoelde ik idd niet met nachtvoeding. Ons meisje krijgt om 19 uur nog een klein flesje. Hooguit 50 cc drinkt ze ervan op. En alles wat daarna komt vind ik nachtvoeding. Na 23 uur ofzo.

Deel Deze Pagina