Hallo, Onze zoon is nu bijna 5 maanden en krijgt nog volledig BV. Zo af en toe kolf ik om wat op voorraad te hebben in de vriezer. Mijn vraag is of ik iedere keer na gebruik van het kolfapparaat de kolf moet uitkoken. En ook de opvangbakjes en flesjes die ik gebruik,moet dat iedere keer na gebruik worden uitgekookt? Tot wanneer is dit beter om wel of niet te doen? Ik bewaar nu alles na het uitkoken in een afgesloten bak zodat er zo weinig mogelijk bacteriën bijkomen. Groetjes!
Op deze leeftijd is huishoudelijk schoonmaken ook prima. Flesjes en dergelijke kun je gewoon in de vaatwasser doen en voor de rest volstaat een goed heet sopje. Je baby krijgt her en der al huis wel wat bacterien binnen; die heeft al wel weerstand opgebouwd. Bovendien is uitkoken dacht ik sowieso niet meer zo aan de orde, zelfs in de kraamtijd. Maar sommige kraamverzorgenden vinden het lastig om ervan af te stappen en blijven het nog doen. gr Linda
Oke, bedankt voor je antwoord. Ik kookte iedere keer alles nog uit omdat ik dacht dat dat het beste was. Ik woon in het buitenland, dus heb zowiezo geen kraamzorg gehad. Je moet hier veel zelf uitzoeken... Maar uitkoken hoeft dus niet meer, goed om te weten.