Veel afgekolfde melk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Ann80, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo Linda en/of Ilse,

Onze dochter word morgen 3 weken en ik heb vanavond voor het eerst even gekolfd om te kijken hoeveel ze nou eigenlijk krijgt.
    Er kwam uit beide borsten na tien minuten kolven 155cc (!)

Normaal laat ik haar 15 minuten drinken maar dan stopt ze wel vaak tussentijds om even bij te komen...
    Dus schat zo in dat ze effectief tien minuten drinkt en dit dus ongeveer binnekrijgt.
    Nu geeft ze vaak melk terug kan dit zijn omdat ze teveel krijgt?

En vanavond kan ik een keer doorslapen en geeft mijn vriend dus het flesje maar kunnen we gewoon de hele fles met 155cc aanbieden of is het eigenlijk wel heel veel?
    Zal ze zelf stoppen met drinken of moeten wij dat in de gaten houden met de fles?

Tevens verschoon ik haar altijd tussen de twee borsten door omdat ze anders zo slaperig is bij de tweede borst maar kunnen we haar nu wel gewoon in een keer de hele fles leeg laten drinken?

Veel vragen zo, excuses moi ;) :)

B.v.d.!

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi,

Het kan zijn dat je baby wat spuugt omdat de melkstroom erg krachtig is. Op zich is dat niet erg.
    Het flesje is gewoon even uitproberen.
    Je mag haar de volle fles aanbieden, maar je kunt ook eerst 120 ml geven oid. Eenmaal opgewarmde melk kun je niet nogmaals verwarmen, die moet je weggooien.
    Of je even moet stoppen of in één keer kunt doorvoeden zul je moeten uitproberen.
    Meestal merk je na verloop van tijd dat het drinken minder gaat en dat ze even een boertje kwijt moeten.
    Als ze heel snel en gulzig drinkt kun je halverwege beter sowieso even stoppen en haar even rechtop houden.
    Dit leer je door evaring op te doen.

gr
    Linda

Deel Deze Pagina