6 maanden sprongetje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tinkerbell81, Sep 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    pfff ik geloof dat het 6 maanden sprongetje hier aangebroken is, Noel is bijna al de hele dag wakker (2x halfuurtje met veelmoeite geslapen) en zodra hij in bedje ligt jammeren wat overgaat in huilen...als ik hem eruit haal is het wel weer over voor even....hij houodt me ook echt scherp in de gaten als ik wegloop uit zijn kamertje...

verder zit hij ook de hele tijd te kauwen, dit doet hij al een poosje maar geen tandje in beeld...en hij doet het ook gewoon na zijn fles en groentenhap)

nog meer baby's hie rmet de 6 maanden sprong?!?

2. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    2,529
    0
    0
  3. Tinkerbell81

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    pfieuw:)
    maarre heeft Ruben ook last van moeheid en niet willen slapen en dat je amper kan weglopen uit zijn kamertje...nog meer dingetjes?

4. juut26

juut26 Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    4,862
    0
    0
    Roosendaal
    Hier is pas een topic over geweest, misschien even de zoekfunctie gebruiken, dan lees je nog veel meer ervaringen..
    Ik heb het idee dat we hier het ergste achter de rug hebben...maar het is een "taaie" sprong hoor! Yara had er nooit zoveel last van, maar deze is duidelijk te merken geweest!

5. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Yep hier ook nooit echt duidelijk aanwezig geweest, maar sjemig... 2 weken echt sjagrijnig, huilen als je weg liep.. zich niet goed alleen kunnen vermaken, weinig slapen idd.. en minder eten meestal.

6. Tinkerbell81

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    heb t inderdaad ff opgezocht dat andere topic en wat een heleboelherkenning zeg!
    hij had soms wel een heel klein beetje last van zijn sprongetje (maar alleen minder drinken)
    en nu, heeft hij er gewoon echt superduidelijk last van...
    minder drinken doet hij gelukkig niet dit keer (wel aan de borst beetje op uitgekeken geloof ik, maar de fles gaat in 1 x leeg):)

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hier ook herkenning hoor!

Maar het lijkt ook een combinatie met tandjes.
    Hij kauwt en speent zich helemaal suf....hele golven kwijl komen erbij kijken :pale:

Tandje nummer 2 is dus duidelijk onderweg. Maar hij is ook meer van slag geweest en heeft me meer nodig gehad. Ook werd hij opeens 's avonds weer wakker na weken te hebben doorgeslapen :confused:

Op het kauwen en kwijlen na lijkt hij sinds 2 dagen wel weer zich zelf. Hij lacht en kletst weer en kan zich weer zlef vermaken. Wat een rust want het is wel vermoeiend af en toe hoor. Ik begrijp hem best, zijn verwarring en frustraties, maar af en toe denk ik ook van laat me nou eens een uurtje met rust.

Maar eigenlijk mag ik niet klagen. Bij Ruben duren de hangerige periodes tot nog toe maar kort en verders is het een ontzettend lief, goedlachs en tevreden kereltje :D

8. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Ik vermoed dat ik er ook in beland ben:(
    Niet slapen.....huilen huilen en nog is huilen.
    minder eten...vermaakt willen worden maar dan niet in de box maar op schoot... maar niet zomaar opschoot ze wil gekdoen enz...het is nu een dag of 3 maar vandaag was een compleet drama!
    als ik het zo hoor kan het nog wel even duren zeg..
    ik heb het boek oei ik groei en daar staat ook tot 4 weken voor.

hoe deden jullie dit?
    geef je er aan toe of laat je ze gewoon ook wel is even flink huilen.

9. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heb er gewoon aan toe gegeven hoor. :oops:

10. Tinkerbell81

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    _Slik_ 4 weken?!

Ik denk dat we dan mazzel hebben want zijn slaap heeft hij alweer ingehaald, (moet wel voor wat entertaining zorgen als hij in de box ligt of op schoot zit ), vooral als hij ziet dat ik zijn kamer uit loop en hij slapen gaat...dan ist ff jammeren....

11. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    zooooooo herkenbaar allemaal!
    :(

12. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    1,844
    1,585
    113
    Amber heeft ook last van haar 6 maanden sprong. Pff. En nu heeft ze ook nog eens 3 tandjes gekregen. 2 onder en 1 boven. Hier heeft ze ook erg veel last van. Ook wordt ze weer wakker 's avonds en 's nachts, terwijl ze al vanaf week 7 door slaapt. Gelukkig gaat ze dan niet huilen, maar gewoon een beetje murmelen en valt ze vanzelf weer in slaap. Word er alleen wel wakker van, want ons huis is erg gehorig.

En ik wil even tegen Annekulpe zeggen dat je zoontje echt een prachtig bos haar heeft zeg! Echt niet normaal, echt super lang haar. Mooi hoor!

13. Tinkerbell81

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    Annekulpke; wauw echt stoer valentijn zijn haar:) nooit haaruitval gehad?

tumtummetje; 3 tanden alweer? hier nog steeds helemaal geen 1 tand?

14. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    1,844
    1,585
    113
    Ik heb ooit eens ergens gelezen dat het het patroon van 1 van de ouders overneemt. Mijn vriend had met 4 maanden zijn eerste tandje en ik met ruim 5 maanden. Amber kreeg ook met ruim 5 maanden haar eerste tandje en krijgt precies de tandjes in dezelfde volgorde als ik. Dus ik denk toch dat het echt waar is. Als jij bijvoorbeeld laat tandjes hebt gekregen en je man ook, dan krijgt je kleine ook laat tandjes. Dus haal de groeiboekjes van vroeger maar tevoorschijn hihi

15. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    nee nooit geen haaruitval gehad! :)
    toen hij 4 maanden was , is hij zelfs al bij de ''echte'' kapper geweest haha...

ik heb dat trouwens ook gelezen dat je kindje het patroon overneemt van 1 van de ouders!

valentijn sliep al door vanaf 6 weken, maar vannacht werd hij om 5 uur wakker en de dagen ervoor om 6 uur..... :(
    hij oogt vandaag wat rustiger en voor t eerst in dagen dat hij zichzelf weer een btje alleen kan vermaken, maar de tijd zal t leren als hij zo naar bed moet.... ben benieuwd of hij dan wil slapen....

16. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    nou ik het hier allemaal lees hier dus ook zeer vermoeiend (had net ene topic geopent)

17. Tinkerbell81

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    met eenbeetje mazzel duurt het ook maar een paar dagen bij jullie...! ipv de 4 weken die ik net las

18. Niet meer actief

hier ook, alleen bij hem zijn sinds 3 dagen zijn eerste tandje doorgekomen

19. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    valentijn was vandaag een stuk beter te genieten! :D hij is zowiezo 4 dagen echt van slag geweest en de week ervoor ook al niet zo in zn hum... hopen dat het vanaf nu weer wat beter gaat en niet dat het eenmalig was geweest...
    ga trouwens vanaf morgen zn voedingsschema helemaal omgooien, hij is toch al in de war wat dat betreft en misschien gaat het dan nog wel wat beter of juist niet...
    nou, ja... ik zal t morgen wel zien!

20. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Britt is ook weer iets beter hanteerbaar:D
    Ze drinkt nog wel erg slecht en slaapt nog niet veel,
    maar ze huilt gelukkig al de helft minder!

Share This Page