Bv bewaren, uitkookvraagje

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nikita23, 27 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Beetje domme vraag misschien, maar ik las dat het beter was om voeding niet te verhitten in flesjes van bijvoorbeeld de Hema, doordat die Bisphenol-A bevatten. Ik heb een hele lading van die flesjes gekocht omdat die zo makkelijk op mijn Swing-kolf passen. Kan ik deze flesjes dan wel uitkoken? Of mag dat dan ook niet? Ik weet dat de norm tegenwoordig is dat je niet meer hoeft uit te koken maar ik vind het wel zo'n prettig idee om alle kolfspulletjes iedere dag even in de grote pan te gooien. Wie kan me helpen? Mag je flesjes die Bisphenol-a bevatten uitkoken?

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik principe mag je alle flesjes uitkoken, ook die Bisphenol-A, bevatten. Als ze niet verhit/bevroren mogen worden, dan moet dat op de verpakking staan.
    Medela heeft een bisphenol-A- vrij assortiment. Ze verkopen ook moedermelk bewaarzakjes. Als je misschien toch de flesjes niet wil gebruiken.

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik heb zo'n doosje van die bewaarzakjes gehaald vorige week en al twee keer ruzie met die dingen gehad. En zit er 30cc in, geeft ie zo 50 aan als ik hem niet goed neerzet. Ik geef de voeding in B-A vrije flessen van dr. Brown (had ik nog van mijn zoontje, die had reflux en de kleine flesjes had ik nog niet gebruikt) maar ik begrijp nu van jou dat ik dus wel in kan vriezen (heb nog geen echte voorraad dus kan het nog met de koelkast af) en kan uitkoken. Het stond namelijk niet op de verpakking. Bedankt!!

Deel Deze Pagina