Hebben mensen ervaring met het gebruik van een schapenvacht? Het schijnt heerlijk warm en zacht te liggen voor de baby, maar lijkt mij wel wat onpraktisch in gebruik met vlekken en evt. stof/allergieen. Je gooit de vacht nl. niet elke week in de wasmachine.... Ben aan het twijfelen...
Je hebt ook andere warme achte stoffen die je beter kan wassen, teddy of dikke badstof bijvoorbeeld (geen fleece). De stoffen die Lodger gebruikt voor de wrappers en bunkers zijn heel mooi!
Lieve reactie, maar ik ben juist geen fan van Lodger. Gek he, veel mensen zijn er vol van. Maar ik vind de stof niet prettig en synthetisch voelen en na het wassen ook snel soort van pillig.
Eigenlijk is een schapenvachtje een superidee! Het is ook veel hygiënischer dan bv. een Lodger. Wol is namelijk zelfreinigend, je kan het gewoon dagelijks even uithangen en dan is het fris! Ook heeft wol de eigenschap dat het koelte geeft bij warm weer en warmte bij koel weer.
Is alleen wat minder als de baby een keer melk teruggeeft, maar misschien doe je er een hoes om heen wat het meeste opvangt....
ik heb m op t matrasje liggen met eroverheen gewoon een hoeslakentje.. ben er wel over te spreken t is lekker voor siënna en t maakt meteen t matrasje wat zachter ik vind die krengen altijd maar dus in die wagens.. al heb ik trouwens lamsvacht (ja weet t heel zielig, was ook tegen me pricipes maar heb m gekregen)
Kunnen wel, maar dat is echt niet goed voor je schapenvachtje en bovendien is het niet nodig. Ik heb hier een schapenvachtje op de grond liggen om op te spelen, en ik heb zelf een schapenvacht in bed liggen. Heerlijk zacht en niet te warm. Je kan ze goed met een borstel ( Dierenwinkel, katten afdeling bijvoorbeeld ) uitborstelen en zo nu en dan 's ochtends vroeg buiten hangen in de ochtend dauw.
Daar wordt het volgens mij net als wollen kleding niet altijd beter en mooier op omdat je de natuurlijke vetlaag weghaalt....
als je baby vaak melk terug geeft kun je altijd een hydro doekje onder het kinnetje leggen, vaak neemt dat het meeste al op.. kan ej dat vacht eigenlijk stomen? met zo'n stoom aparaat!?
Mag dat een schapenvachtje voor een baby? Wij wilden het ook maar werd ten zeerste afgeraden door de kraamhulp. Het zou te snel te warm zijn voor de baby. (nienke is hartje winter geboren) Wij hebben het opgelost door een wollen deken tussen de lattenbodem en matrasje te leggen tegen kou van onderen en een wollen deken op bed. Dit was meer ademend, aldus de kraamhulp
Ach, inderdaad de kraamhulp, ik kreeg ook al de jas uitgeveegd bij de tweede dat ik hem te warm toedekte. Maar onze slaapkamer is echt behoorlijk koud en buiten was het -18 toen.... Maar dat is iets anders. Een schapenvacht in de wagen is alleen om op te liggen en schijnt juist koel te zijn in de zomer. Je kijkt er ook nog eens telkens naar... inderdaad die kou van onderen en die matrasjes zijn echt hard.
hier ook een schapevachtje. 's zomers en 's winters. dit reguleert de warmte juist perfect, ooit een schaap zien zweten en een wollendekentje komt ook van het schaap toch? kv zijn een geweldige 'uitvinding' hoor, maar ze hebben het daardoor niet automatisch en altijd bij het rechte eind vertrouw ook op je eigen gevoel. hier was het juist andersom. Sven moest met 2 kruiken in bed en onder 3 dekens in november in het ziekenhuis. kind zweete zich ongans met z'n 1 dag oud. liep complete oververhitting op. mijn moeder en ik hebben hem snel wat uitgekleed, klruiken er uit gegooid en 1 dekentje over gedaan. kind heeft daarna nooit meer met een kruik geslapen en is nog altijd snel warm.
mag ik dan dit topic even gebruiken? bij ons in de familie gaat al jaaarenlang een schapenvachtje rond. Ik heb 'm gekregen bij mn geboorte, ruim 28 jaar geleden en sindsdien is 'ie langs alle neefjes en nichtjes geweest. Sinds een week heb ik hem in huis omdat ik nu zelf zwanger ben. Geweldig, zo'n "erfstuk". Maar hij is nu wel errug muffig en wil 'm graag wassen. Hoe was ik zo'n ding? En waar kan ik 'm voor gebruiken? In kinderwagen dus begrijp ik. Heb een foto van mezelf in een wipstoeltje in dat vachtje. Dat kan dus ook. Als speelkleedje in de box misschien? of...??
Hallo Kawaii! Je kan het gewoon wassen hoor, maar dan wel koud of 30 graden.. daarna gewoon even in de vriezer zodat de bacterien dood gaan!